Filmografie francouzského herce Pierra Alcovera zahrnuje 45 titulů z doby němé i zvukové éry, a i když počátkem třicátých let odehrál několik hlavních rolí, i později v těch vedlejších byl nepřehlédnutelný díky své mohutné postavě. Pocházel z města Châtellerault na západě Francie a jeho vlastní jméno Pedro Antonio Alcovar napovídá, že měl španělské předky. Perličkou v jeho životopise je s oblibou zmiňovaný fakt, že původně pracoval jako skladník na slavném pařížském tržišti Les Halles, pak se ale vydal na uměleckou dráhu a s úspěchem absolvoval studium herectví na konzervatoři.
Do dějin světové kinematografie vstoupil díky filmové adaptaci Zolova románu PENÍZE (L'argent, 1928) v režii Marcela L'Herbiera, kde hrál bankéře Nicolase Saccarda. Mezitím v roce 1920 opustil slavné divadlo Comédie Française a své umění pak prezentoval v různých pařížských divadlech (Théâtre du Gymnase, Théâtre de Paris, Théâtre de la Madeleine). Po příchodu zvukového filmu dostal Pierre Alcover několik příležitostí v podobě hlavních rolí od uznávaných režisérů (MALÁ LISE – La petite Lise, 1930), příležitostně točil i mimo Francii, například v Belgii nebo Itálii. Zatímco ve slavných filmech MILIÓN (Million, 1931) a LILIOM (1934) se jen mihnul, zmínku si zaslouží několikerá spolupráce s režisérem Pierre Billonem (DRUHÁ KANCELÁŘ – Deuxième bureau, 1935; V CAROVÝCH SLUŽBÁCH – Au service du tsar, 1936).
V roce 1936 v divadle Théâtre Pigalle ukončil svou kariéru na jevišti, což mu umožnilo více se věnovat filmování a jen v roce 1937 natočil osm filmů. Opět ve spolupráci s Marcelem L'Herbierem točil drama PEVNOST MLČENÍ (La citadelle du silence, 1937), kde hrál guvernéra Varšavy, v dodnes svěží černé komedii SMĚŠNÉ DRAMA (Drôle du drame, 1937) ztvárnil policejního inspektora, naopak v některých dalších filmech té doby dostal úlohy zločinců (PŘÍPAD KURÝRA Z LYONU – L'affaire du courrier de Lyon, 1937). Zmínku si zaslouží i role notáře Malagny v adaptaci Pirandellovy divadelní hry Nebožtík Matyáš Pascal (MUŽ ODNIKUD – L'homme de nulle part, 1937).
Z konce třicátých let stojí za zmínku dva detektivní filmy režiséra Yvana Noé, v nichž se Pierre Alcover stal obětí vraha, hrál tedy role menší rozsahem, důležité ale dějově (ZÁHADA ŠTĚDROVEČERNÍ NOCI – L'étrange nuit de Noël, 1939; HRAD ČTYŘ TLOUŠTÍKŮ – Le château des quatre obèses, 1939). Během německé okupace natočil Alcover své poslední filmy (PLUKOVNÍK CHABERT – Le colonel Chabert, 1943) a v padesáti letech pak ze zdravotních důvodů na další hereckou dráhu rezignoval.