Eva Jakoubková se narodila 8. února 1952 v ostravském Zábřehu. Pro svoji hereckou dráhu se začala připravovat už na Státní konzervatoři v Ostravě (1969) a na pražské DAMU, jež absolvovala roku 1973. Za celý svůj život prošla scénami královehradeckého Divadla Vítězného února (1973 – 1975) a nakonec Činoherního klubu v Praze (1977 – 1992). Na začátku 80. let dokonce hostovala na scéně Národního divadla jako „Maryša“ bratrů Mrštíků v režii Evžena Sokolovského.
Z četných divadelních úloh a kreací musíme uvést inscenace „Krejcarová opera“ (Dolly), „Ten, kdo dostává políčky“ (Consuela), „Hejtman z Kopníku“ (Augusta Wormserová), „Něžný barbar“, „Povídky z Vídeňského lesa“, „Rodina Tónů“, „Domnělá reportáž o americkém pop – festivalu“, „Nikola Šuhaj“, „Macbeth“ a další.
Film moc příležitostí Evě Jakoubkové nedal a hlavně využíval její popularity. Poprvé si zahrála mladou a tragickou Júliu Cafíkovou ve slovenském válečném dramatu CHOĎ A NELÚČ SA (1979) Jozefa Režuchy. A zcela naposledy (a poprvé v 90. letech) představovala matku nemocného patnáctiletého chlapce Emila (Jakub Marek), jež je v pozdějším věku váženým pražským lékařem (Petr Pelzer), v Jirešově snímku na motivy stejnojmenného psychologického románu Jaroslava Havlíčka HELIMADOE (1993). Na dalších dlouhých dvanáct let už filmoví režiséři ztratili o tuto herečku zájem.
Z dalších rolí si musíme uvést manželku ševce Bursíka v Kachyňově příběhu LÁSKY MEZI KAPKAMI DEŠTĚ (1979), Dagmar ve studentském snímku FAMU Dušana Kukala a Martina Bezoušky AEIOU (1979), Marcelu v komedii Otakara Fuky KAM ZMIZEL KURÝR (1981), ženu Mariu v dramatu SCHŮZKA SE STÍNY (1982) Jiřího Svobody, hostesku ve slovenském psychologickém dramatu Vladimíra Kavčiaka ZBOHOM, SLADKÉ DRIEMOTY (1983), překladatelku Helenu v komedii Václava Vorlíčka JÁ NEJSEM JÁ (1985), Sonju Liebknechtovou v koprodukčním československo – německém snímku Margarethe von Trotty ROSA LUXEMBURG (1985), Koudelkovou v československo – sovětské koprodukci dětského CIZÍM VSTUP POVOLEN (1986) Josefa Pinkavy, Kováčovou ve slovenském dramatu JUŽNÁ POŠTA (1987) Stanislava Párnického i Štefku v další slovenské tragikomedii HODY (1987) Andreje Lettricha.