V katalánské Barceloně se 13. června 1929 narodil José María Soler Vilanova. Od roku 1961 se stal známým ve filmovém světě pod pseudonymem Víctor Israel. Ač nepatřil k hercům hlavních rolí, byl natolik výrazný, že jeho tvář zůstává divákům hluboko v paměti. Proto v mnoha španělských filmech vidíme člověka, který nám je od pohledu velmi známý. Jako by byl neustálou součástí veškeré španělské (také i italské) produkce od šedesátých do osmdesátých let minulého století. Tento dojem vzniká nejen proto, že spolupracoval s nejlepšími režiséry této doby, ale zejména pro téměř 200 rolí, které vytvořil. Jeho filmografie je vskutku impozantní.
Kromě rolí obyčejných a plachých osob, vytvořil však také velké množství rolí v drsných kriminálkách, hororech, dramatech a spaghetti westernech. Jednou ze zapamatovatelných rolí je jeho nesymaptický údržbář Brechard v hororovém pregiallu LA RESIDENCIA (1969). Další osoby „nepříjemné" až slizké ztvárnil ve filmech jako NECROPHAGUS – 1971(správce hřbitova Fowles), MURDERS IN THE RUE MORGUE – 1971(zbabělý kočí), EL MONTE DE LAS BRUJAS – 1972 (hostinský) či RICCO – 1973 (majitel nočního klubu).
Klasika westernu, Leoneho snímek IL BUONO, IL BRUTOO, IL CATTIVO (HODNÝ, ZLÝ A OŠKLIVÝ) 1966, nám představila tohoto Španěla v roli seržanta. Western je žánrem, ke kterému Víctor svým způsobem patří neodmyslitelně. Z dalších rolí jen pro zajímavost: pianista ve filmu 7 PISTOLE PER I MACGREGOR (1966), šerif v YANKEE (1966), Carter v COMANCHE BLANCO (1968) či malá role v Corbucciho VAMOS A MATAR, COMPAŇEROS (1970).
Některá svědectví jeho současníků poukazují na jeho velkou profesionalitu a mnozí se shodují v tom, že jeho drsné a zlé postavy byly protikladem jeho soukromého lidského profilu. Na postavy darebáků a lidí vzbuzujících strach se specializoval kvůli svému nezaměnitelnému vzhledu.