Bryan Forbes byl anglický filmový režisér, scenárista, filmový producent, herec a spisovatel, který byl považován za jednoho z nejvýznamnějších umělců v britském filmovém průmyslu.
Forbes studoval herectví na Královské akademii dramatických umění od svých 17 let, ale dokončil pouze tři semestry. Odsloužil si čtyři roky vojenské služby a v této době začal psát krátké povídky. Po ukončení vojenské služby v roce 1948 byl nucen změnit své jméno, aby nedošlo k záměně s hercem Johnem Clarkem. Začínal jako divadelní herec, a kromě vystupování na jevišti hrál celou řadu podpůrných rolí v britských filmech, jmenovitě pak kriminální drama An Inspector Calls (1954), nebo válečný snímek The Colditz Story (1955). Na začátku padesátých let vydal svou sbírku krátkých povídek, které vzbudily zájem u producenta Alberta R. Broccoliho a ten Forbesovi posléze nabídl práci na scénáři k filmu The Black Knight (1954). První významější ocenění získal za scénář k filmu The Cockleshell Heroes (1955) pojednávající o osudech dobrovolnické jednotky Královského námořnictva v období Druhé světové války. Následující scénáře zahrnují snímky I Was Monty's Double (1958) a The League Of Gentlemen (1959) - zde si pod režií Basila Deardena i zahrál. Film vypráví o bankovní loupeži prováděné skupinou bývalých armádních důstojníků, za který si Bryan Forbes vysloužil úspěch od kritiků, včetně první nominace na cenu BAFTA. Oba dva scénáře znamenaly pro Forbese opravdový průlom. V roce 1959 založil produkční společnost Beaver Films se svým častým spolupracovníkem Richardem Attenboroughem. Beaver Films vyprodukovala např. kontroverzní drama The Angry Silence (1960), kde se scénáře ujal Forbes a Attenborough ztvárnil hlavní roli.
Forbesovým režijním debutem se stal snímek Whistle Down the Wind (1961), opět produkovaný Attenboroughem. Děj pojednává o třech dětech, které skrývají zločince ve své stodole a mají za to, že je reinkarnací Ježíše Krista. Ústřední postavy si zahráli Hayley Mills a Alan Bates v jedné ze svých prvních filmových rolí. Film byl nominován na čtyři BAFTA ocenění, včetně Best Film from any Source. Dalším režjiním počinem se stal film The L-Shaped Room (1962) s Leslie Caron v hlavní roli, která byla nominována na Oscara a vyhrála cenu BAFTA (Nejlepší britská herečka) a ocenění Zlatý glóbus. V pořadí třetí film, který Forbes napsal a režíroval je drama Seance on a Wet Afternoon z roku 1964 (opět ve spolupráci s Attenboroughem), kde zhrzení manželé spáchají únos malého dítěte, které se stane hlavním předmětem pro jejich duchařské seance. V roce 1965 pak odešel do Hollywoodu, aby natočil velice úspěšný vězeňsko-válečný snímek King Rat. Následovaly snímky The Wrong Box (1966) a The Whisperers (1967) - zde si zahrála na Oscara nominovaná Edith Evans. O rok později natočil film Deadfall s Michaelem Cainem v hlavní roli. V roce 1969 byl Forbes jmenován šéfem výroby a generálním ředitelem filmového studia Associated British (později známé jako EMI Films). Pod jeho vedením studio vyprodukovalo filmy jako The Railway Children (1970), The Tales of Beatrix Potter (1971) a The Go-Between (1971) - všechny se dočkaly značného úspěchu. Forbesova pozice ředitele studia však neměla dlouhého trvání kvůli finančním problémům spojovaných s neúspěchy dalších projektů a v roce 1971 ze studia odstoupil. Opět se vrátil k režii a ve stejném roce, kdy opustil EMI films, vzniká nezapomenutelné drama The Raging Moon (1971), kde se objevil v hlavní roli Malcolm McDowell a Nanette Newman - Forbesova žena.
V roce 1975 vznikl z Forbesovy tvorby asi nejznámější horový snímek The Stepford Wives, který je založen na stejnojmenném románu Iry Levina a v roce 2004 se dočkal i remaku. I zde se objevila Forbesova žena a dvorní herečka Nanette Newman. Jeho následující filmy, jakožto režiséra, už se dočkaly podstatně menšího úpěchu a jsou to např. The Slipper and the Rose (1976), International Velvet (1978) - jako pokračování National Velvet z roku 1944 a Naked Face (1984) s Rogerem Moorem. V roce 1992 se podílel na scénáři k filmu Chaplin, který nerežíroval nikdo jiný než Richard Attenborough.