Povoláním renesanční bytost z jiného světa, David Bowie svým teatrálním pojetím hudby odjakživa směřoval do světa filmu. Školený mim dostal svou první větší příležitost v burroughsovsky rozstříhaném THE MAN WHO FELL TO EARTH režiséra Nicolase Roega. Další šancí byl formou pro změnu konzervativní snímek JUST A GIGOLO, který o dvacet let později komentoval Bowie slovy "mé všechny elvisovské filmy v jednom". Krátký půst, proložený prací na stěžejních albech tzv. Berlínské trilogie vyústil v průlomové divadelní představení Sloního muže, v němž Bowie na Broadwayi bez použití jakékoliv masky exceloval. Kromě menších rolí v různých obskurních záležitostech následovala postava vojáka zajatého v japonském koncentráku z filmu MERRY CHRISTMAS, MR. LAWRENCE, slizký upír z HLADU Tonyho Scotta, vládce fantastické říše v LABYRINTU, Pilát pontský ze Scorseseho POSLEDNÍHO POKUŠENÍ KRISTA a Andy Warhol ve Schnabelově BASQUIATOVI.
Ačkoliv jeho filmy nikdy nepatřily mezi mainstreamové trháky, dá se bez uzardění říct, že Bowie herecky uspěl tam, kde mnoho jeho kolegů z branže (Mick Jagger, Phil Collins, Karel Gott) pohořelo.