Rosine Delamare patří v oboru návrhů kostýmů k významným osobnostem francouzské kinematografie a během bezmála padesáti let obohatila svou prací více než stovku filmů. Narodila se jako Denise Rosemonde Delamare v Colombes, dnešním předměstí Paříže. Jejím otcem byl Georges Delamare (1881-1975), jeden z průkopníků francouzského rozhlasového vysílání, Rosina mladší sestra Lise Delamare (1913-2006) se již ve třicátých letech zařadila mezi přední osobnosti divadla i filmu.
Kromě historických filmů tvořila Rosine Delamare kostýmy i pro filmy ze současnosti, ke spolupráci ji zvaly i zahraniční produkce (THE GREEN GLOVES, 1952; KOŘENY NEBE – Roots of Heaven), z filmů dobře známých i u nás můžeme připomenout Renoirův FRANCOUZSKÝ KANKÁN (The French Cancan, 1954) nebo Clairovy VELKÉ MANÉVRY (Les grandes manoeuvres, 1955), oblíbili si ji i další významní režiséři jako Claude Autant-Lara, Maurice Cloche nebo André Cayatte. Ve spolupráci s dalším významným návrhářem Georgesem Anněnkovem vytvořila módní kreace pro Ophülsův film MADAME DE... (1953), který pak jim oběma vynesl nominaci na Oscara. Vedle kostýmů se Rosine Delamare uplatnila výjimečně i jako umělecká maskérka (RYTÍŘ NOCI – Le chevalier de la nuit, 1953).
V padesátých letech rozšířila Rosine Delamare své působení i o televizi, začala pracovat také pro divadlo. Našim divákům je práce Rosine Delamare dobře známá především díky spolupráci s režisérem Bernardem Borderie, který se specializoval na dobrodružné historické příběhy (TŘI MUŠKETÝŘI – Les trois mousquetaires, 1961; RYTÍŘ DE PARDAILLAN – Le chevalier de Pardaillan, 1962), v první řadě je ale nutno zmínit několikaletou práci na kostýmech pro pětidílnou sérii romantických příběhů o markýze Angelice. Pro představitelku titulní roli Michèle Mercier pak navrhla kostýmy ještě do filmu MILOSTNÁ DOBRODRUŽSTVÍ LADY HAMILTONOVÉ (Amours de Lady Hamilton, 1968) i do westernu PROVAZ A KOLT (Une corde, un colt, 1969).
Znovu byla zvána i k práci na mezinárodních produkcích natáčených v Evropě (BLÁZNIVÁ ZE CHAILLOT – The Madwoman of Chaillot, 1969; ŠAKAL – The Day of The Jackal, 1973), nepochybně zajímavou výzvou musela být práce na kostýmech pro životopisný film o jiné slavné návrhářce Coco Chanel (OSAMĚLÁ CHANEL – Chanel Solitaire, 1981). Z posledních Rosiných prací pro divadlo připomeňme slavnou Feydeauovu komedii Brouk v hlavě uvedenou v roce 1979 na jevišti Comédie Française. Její bohatou filmografii uzavírá dobrodružné drama PEVNOST SAGANNE (Fort Saganne, 1984), které jí vyneslo nominaci na Cézara.