Italský scénárista a režisér Salvatore Samperi se narodil 26. července 1944. Salvatore se narodil do bohaté rodiny v Padově. Nějaký čas studoval na univerzitě v Padově, ale odešel z ní. Účastnil se studentského hnutí (Movimento Studentesco) v roce 1968. Studentské hnutí, označuje činnost školních a univerzitních studentů v Itálii. Působí již od počátku šedesátých let až po současnost a inklinuje k demokratizaci školních zařízení. Salvatore našel způsob jak odmítnout hodnoty tohoto světa a jako způsob boje proti buržoasnímu způsobu života zvolil kino. Bernardo Bertolucci natočil o problematickém roce a studentských nepokojích v roce 1968 snímek PARTNER, zde se Salvatore objevil jako jeden ze studentů a k filmu přispěl Salvatore i finančně.
Politicky silný podtext měli Samperiho filmy CUORE DI MAMMA (SRDCE MATKY) 1969 a UCCIDETE IL VITELLO GRASSO E ARROSTITELO (1970). Tyto filmy však nebyly moc úspěšné. Sám Salvatore řekl k filmu SRDCE MATKY : „Nevím, proč točím filmy, prostě mně to jde samo od sebe. A tímhle filmem jsem nechtěl říct nic určitého. Líbí se mně, a to je všechno“.
Salvatore mění obsahy svých filmů a přichází se snímky o problémech mládeže (drogy, únos…) ve filmu UN´ANGULIA DA TRECENTO MILIONI (1971). Film z roku 1972 BEATI I RICCHI ve kterém hrají Paolo Villaggio a Lino Toffolo je komedií o dvou kufrech, se dvěma miliardami liber a příběhu Geremia a Augusta.
V roce 1977 natočil Salvatore drama NENE, které je asi nejslavnějším snímkem Leonory Fani. Filmem oceňovaným i kritizovaným je komedie LIQUIRIZIA (1981) s výborným hereckým obsazením. Nejvíce úspěchů měl Salvatore s filmem laděným do erotiky a určitě mezi něj patří i film FOTOGRAFANDO PATRIZIA z roku 1984 s Monicou Guerritore v hlavní roli Patrizie Viani. Snímek podobný MALIZII či PACCATO VENIALE, se tentokrát zaobírá láskou sestry a bratra a jedním z tabu témat, incestem. V roce 1991 přišel comeback filmu MALIZIA, pod názvem MALIZIA 2000 opět s Laurou Antonelli. Film, ale kýžený úspěch nepřinesl a byl to Salvatoreho poslední film. Pak už natáčel pouze pro televizi a to také po delší odmlce.