Původem kanadská herečka Alexandra Stewart zamířila již v raném mládí do Francie a během šedesátých let 20. století se prosadila jako výrazná představitelka emancipovaných mladých žen (převážně z Ameriky), díky jazykovým znalostem neměla problém prorazit i v jiných zemích. Alexandra Stewart pochází z Montrealu, koncem padesátých let odešla do Paříže, kde začala studovat umělecký design, což ji s jejím půvabem zároveň přivedlo ke zkušenostem v modelingu, začala také točit reklamy.
Vedlejší roli hrála ve filmu BLUDIČKA (Le feu follet, 1963); tento film měl pro ni význam v osobnosti režiséra Louise Malle (1932-1995), s nímž se tady setkala poprvé, později byla jeho partnerkou v soukromém životě a měli spolu dceru Justine Malle (*1974). Hlavní roli záhadné ženy Heleny hrála Alexandra Stewart v Giovanniho dramatu ZÁKON PŘEŽITÍ (La loi du survivant, 1967), v témže roce se objevila i ve slavném Truffautově filmu NEVĚSTA BYLA V ČERNÉM (La mariée était en noir, 1967). Z jejích častějších výletů do Británie připomeňme dobrodružný snímek VZDUCHOLOĎ (Zeppelin, 1970) nebo kriminálku MARSEILLSKÁ SMLOUVA (The Marseille Contract, 1974).
I ve Francii během 70. let hrála v řadě zajímavých filmů, znovu to byly počiny tvůrců někdejší nové vlny (AMERICKÁ NOC - La nuit américaine, 1973; BLACK MOON, 1975; JEDNI A DRUZÍ - Les uns et les autres, 1981), několikrát opět točila s Pierrem Kastem. Jen zřídka se objevovala v komediích (JAKO KLÍŠTĚ - Julie pot de colle, 1977) nebo například v životopisných filmech (CHANEL SOLITAIRE, 1981). Svou jedinou trofej získala Alexandra Stewart v roce 1986, kdy byla na italském festivalu fantastických filmů Fantafestival oceněna jako nejlepší herečka za film KŮŽE ANDĚLA (Peau d'ange, 1985). Z této doby je ale u nás známější film KREV TĚCH DRUHÝCH (Le sang des autres, 1984) režiséra Claude Chabrola, vidět jsme ji mohli také v Polanského dramatu 48 HODIN V PAŘÍŽI (Frantic, 1988) po boku Harrisona Forda.
V dekádě devadesátých let se Alexandra Stewart objevovala hlavně v televizi, v seriálech i zábavných pořadech soutěžního zaměření, z její další filmografie se sluší připomenout Ozonovo drama POD PÍSKEM (Sous le sable, 2000). V menších rolích se před kamerou objevuje dodnes (BAZAR, 2009). V roce 2004 byla členkou poroty mezinárodního festivalu v Chicagu.