Gabriel Hart se narodil jako Gabriel Benhardt 13. února 1894 v Domažlicích. Ještě jako vysokoškolák začínal svoji uměleckou dráhu v Divadle umění (1912 – 1914). První světovou válku prožil při hereckém a režisérském zdokonalování na pražských scénách Uranie, Švandova divadla, Varieté, České činohry a Červené sedmy (1914 – 1919). V Divadle na Vinohradech (1919 – 1924) byl jako asistent a režisér. V letech 1924 – 1925 získal stipendium na studium divadel v Moskvě a Leningradě, jejichž sovětské hry poté uváděl i v Praze.
V úplných počátcích byl Gabriel Hart ovlivněn symbolismem. Záběr jeho režií byl opravdu široký, přes frašky, komedie a konverzačky až po dramata a tragédie různého původu a autorů. Jako spolehlivý režisér nejčastěji využíval při režii hereckou iniciativu a profesionalitu. Z jeho režií si uveďme: „Kvadratura kruhu“, „Obrácení mistra Rowlinsona“, „Vojevůdce Kotuzov“, „Vojnarka“, „Tartuffe“ apod.
Do české kinematografie vstoupil ještě v němých začátcích těsně po vzniku republiky. Nejdříve pro firmu Pragafilm napsal 1918 původní filmové náměty (NA POMOC DOHODĚ a FERENC SE ŽENÍ), scénáře (NA POMOC DOHODĚ a FERENC SE ŽENÍ) a dva snímky režíroval (NA POMOC DOHODĚ a LÁSKA SI NEDÁ POROUČET). V posledním jmenovaném si zahrál i filmovou roli. Bohužel, všechny tyto snímky se nedochovaly.
Poté na další filmovou autorskou činnost rezignoval a věnoval se pouze filmovému herectví. Až do roku 1926 si zahrál přítele Pavla v ŠESTNÁCTILETÉ (1918) J. A. Palouše, Karla Havlíčka Borovského v dalším Paloušově filmu ČESKÉ NEBE (1918), rádce v dramatu MRTVÍ ŽIJÍ / TAJEMNÝ PRAŽSKÝ DOKTOR (1922) Jana S. Kolára a hýřila z party v Kolárově ŘINĚ / TŘI LÁSKY ŘINY SEZIMOVÉ (1926).