Magda Maděrová se narodila 6. června 1913 v Praze. Krátce studovala a své pohybové umělecké vlohy uplatnila už od 20. let jako členka baletního sboru Národního divadla v Praze. Později se v divadelnickém světě odmlčela a věnovala se rodině, ale i později hostovala a statovala na různých pražských scénách, ale málokdy přesáhla rozměr rolí epizodních a malých.
Jejího krásného a elegantního vzhledu, křehké tváře a těla si ve sboru baletu Národního divadla všiml filmový režisér Gustav Machatý. Ihned ji obsadil do titulní úlohy písařky Máni, která nalezne svůj životní úděl až v náručí sazeče Karla (L. H. Struna), ve svém snímku ZE SOBOTY NA NEDĚLI (1931). O tom, jaké nesnáze to Maděrové přineslo, vzpomínala (velmi nelichotivě) po letech herečka Jiřina Šejbalová, která hrála druhou hlavní roli písařky Nany, v časopise „Kino“ (19/1958) takto: „…Byl to umělec, ale práce v jeho ateliéru byla strašná. Dovedl vybičovat ovzduší do hysterie. Na představitelku hodné Máni, Magdu Maděrovou, která byla začátečnice, hrozně křičel. Člověk se v jeho přítomnosti neustále chvěl. Po natáčení jsem spěchala domů a honem do vany, abych ze sebe spláchla pocit té pekelné atmosféry…“.
Není ani divu, že po této příležitosti se již do filmových ateliérů nehrnula, ani k tomu již od filmařů neměla možnost. Do filmových ateliérů zavítala až po dlouhých sedmadvaceti letech jako zralá žena v malých charakterních roličkách. Rozsahu titulní filmové role, jež měla ve svém prvním filmu, již nikdy nemohla dosáhnout. Ve znárodněné kinematografii 50. let byla pokladní kina Blaník v Krškově CESTĚ ZPÁTKY (1958), novinářkou v dramatu LETIŠTĚ NEPŘIJÍMÁ (1959) Čeňka Duby, lehkou ženštinou ve snímku MSTITEL (1959) Karla Steklého a měštkou v pohádce Martina Friče DAŘBUJÁN A PANDRHOLA (1959).
Čile pokračovala i v 60. letech jako členka hereckého seznamu Filmového studia Barrandov: Gacková ve snímku TŘI TUNY PRACHU (1960) Oldřicha Daňka, družstevnice Zvěřinová v Krškově OSENÍ (1960), vedoucí studentské brigády v komedii SPADLA S MĚSÍCE (1961) Zdeňka Podskalského, zdravotní sestra a magistra v Makovcově dramatu PRAHA NULTÁ HODINA (1962) a v komedii DVA Z ONOHO SVĚTA (1962), dáma ve SPANILÉ JÍZDĚ (1963) Oldřicha Daňka, dáma s papouškem v Novákových BUBNECH (1964), šatnářka ve FLÁMU (1966) Miroslava Hubáčka a žena v divadelní lóži v hudební parodii Bořivoje Zemana FANTOM MORRISVILLU (1966).