Velký milovník westernů a obdivovatel Johnů Forda a Waynea Walter Wesley Hill bývá spolu se Stevenem Spielbergem, Georgem Lucasem, Johnem Miliusem, Brianem DePalmou, Martinem Scorsesem, Paulem Schraderem a Francisem Fordem Coppolou, řazen k režijní generaci 70. let, která zmodernizovala americký film. Láska k westernům se také jasně odráží v jeho drsných maskulinních akčních filmech využívajících westernových schémat a propriet (revolvery, winchesterovky, klobouky), na jejichž scénářích se obvykle podílí. Sází v nich na silný příběh o mužích vystavených velkému tlaku, se kterými se život nemazlil a kteří se s ním vypořádávají sami po svém, který jako režisér podporuje výraznou originální stylizací.
Následoval Hillův zřejmě nejpopulárnější snímek WARRIORS (1979), akční drama o gangu mladistvých falešně obviněném z vraždy, který se za jedné dlouhé noci musí probít územím nepřátelských gangů do bezpečí. Film byl vzdáleně inspirován Xenofónovou Anabasis vyprávějící o řeckých válečnících, kteří zůstali uvězněni v obležení Peršanů a natáčení se zúčastnily i skutečné gangy, z nichž některé se objevily ve filmu, jiné za úplatu hlídaly filmařskou techniku před ukradením. Snímek, jehož uvedení provázely násilnosti a s nimi spojené stížnosti, se stal okamžitě kultovním, vznikla podle něj videohra, figurky na hraní a v současnosti se mluví o jeho remaku v režii Tonyho Scotta.
Kolektivního hrdinu měly i další dva Hillovy filmy, jeho první skutečný western PSANCI (1980) a hixploitation OSUDNÝ PRůZKUM (1981). První z nich pojednával o bandě Jesse Jamese a zahrály si v něm hned čtyři sourozenecké dvojice/trojice (Carradineovi, Keachovi, Quaidovi a Guestovi). Druhý sledoval oddíl Národní gardy, která se v louisanské bažině střetne s domorodci a nedorozumění přeroste v otevřený boj na život a na smrt. Film je kritickou alegorií amerického působení ve Vietnamu, ale efektně funguje i jako čistě akční podívaná a jako takový bývá srovnáván s Kotcheffovým Rambem či Boormanovým Vysvobozením. Mimochodem ironicky myšlený název filmu dal jméno i jedné kořalce.
Obrovský komerční ohlas zaznamenal Hillův příští film, zdařilý buddy movie 48 HODIN (1982) s Nickem Noltem a debutujícím Eddiem Murphym. Hill ho natočil v žoldu proslulého producentského matadora akčních filmů Joela Silvera a na scénáři s Hillem spolupracovali Peckinpahův střihač a později známý režisér Roger Spottiswoode (který mu stříhal Zlé časy) a Silverův dvorní scenárista Steven E. de Souza (Komando, Smrtonosná past I., II., Bežící muž). Snímek vydělal jen v Americe velmi pěkných 78 milionů dolarů, které otevřely dveře dalším buddy movies jako bylo Hillovo Rudé horko, Donnerova Smrtonosná zbraň či Tango a Cash, a také nezbytnému volnému pokračování opět v Hillově režii.