Marcel Duchamp, Kazimir Malevič a Andrew Warhola. Tato trojice se dá považovat za základní vůdčí osobnosti umění dvacátého století. Andy Warhol, kmotr amerického PopArtu se narodil 6. června 1928, je však třeba zmínit, že se o jeho datu narození vedou spory. Rodiče pocházeli ze Slovenské (tehdy Rakousko-Uherské) vesničky Miková odkud emigrovali do Ameriky (nejspíše v roce 1909) kde žili v hlavním městě Pensylvánie v Pittsburghu. Andy se však narodil ve Forest City ve východní části Pensylvánie. Otec Andrej Warhola pracoval v uhelných dolech v Západní Virgínii s rodinou moc nepobýval, matka přebývala doma se svými syny Andym, Johnem a Paulem.
Po studiu na Carnegie Institute of Technology (obor design) se v roce 1949 odstěhoval do New Yorku (v těchto letech začal používat zkráceninu svého jména pod kterou se tak proslavil - Andy Warhol) kde se věnoval reklamní grafice. V padesátých letech však bylo komereční umění pokládáno za cosi nepatřičného, proto když Andyho ateliér navštěvovali umělečtí sběratelé, Andy před nimi své grafické práce schovával. Přesto, že se pokoušel o přeorientování z grafika na umělce, stále tíhl ke grafice neboť upřednostnoval viditelné a hmatatelné jevy oproti tehdy velice rozšířenému (v uměleckém světě) abstraktnímu expresionismu. Do podvědomí veřejnosti se tedy dostal hlavně díky návrhům reklam v luxusních a módních časopisech (např. Vogue).
Jeden z rozhodujících kroků na cestě k umění udělal Warhol v době kdy začal užívat techniku „blotted line". Technika spočívá v Obtisknutí linií nakreslených tuší a její následné reprodukování. Tehdy ještě tvořil v Lexington avenue 242, již tam si zval pomocníky a tak si vyzkoušel to co pak později ve velkém stylu zrealizoval ve své „factory". Rok 1956 se dá považovat za zlomový neboť Andy navštívil Evropu kde ho učarovala zvláště Italská Florencie. Cesty po Evropě ho utvrdily v jeho dalším směřování k dráze umělce. V tomto roce obdržel také cenu „Thirty Fifth Annual Art Directors´ Club Award" za svou reklamu obuvi pro modní obchod firmy Miller. Díky tomuto úspěchu bylo mnoho jeho prací otisknuto v časopisech.
"Jeho proměna na člověka popu byla promyšlená a zřejmě i uvážená... měnil se z člověka společensky uhlazeného, v jakéhosi žvýkajícího a zdánlivě naivního teeny-poppera".