Michèle Morgan patří dnes již k největším legendám francouzského filmu dvacátého století a její kariéru reprezentuje řada významných snímků natočených nejen ve Francii, ale také v dalších zemích. Narodila se jako Simone Renée Roussel v Neuilly-sur-Seine a z domova odešla jako patnáctiletá dívka rozhodnutá stát se herečkou. Uměleckou průpravu získala ve slavné dramatické škole Reného Simona a souběžně se začala uplatňovat v malých rolích před kamerou. Pod pseudonymem Simone Morgan se objevila v nevelké roli hostesky ve filmu SLEČNA MOZARTOVÁ (Mademoiselle Mozart, 1935), pro své další výstupy před kamerou přijala potom nový pseudonym Michèle Morgan.
Spolu s dalšími herci opustila Michèle Morgan Francii po německé okupaci a zakotvila v USA. Během války natočila v Hollywoodu pět filmů, o své kariéře v zámoří však měla jiné představy a nebyla zdaleka tak úspěšná jako předtím ve Francii. Po boku Humphreye Bogarta stála ve filmu PASSAGE TO MARSEILLE (1944), její další filmy neměly nijak velkou odezvu, plánovaná hlavní role ve slavné CASABLANCE (1943) ztroskotala na finančních požadavcích. V Americe se Michèle Morgan poprvé provdala, v roce 1942 se jejím manželem stal herec, režisér a hudebník William Marshall (1917-1994), jejich syn Mike Marshall (1944-2005) se později stal též hercem.
Návrat do Francie po skončení války se Michèle Morgan podařil ve velkém stylu a hned za první film PASTORÁLNÍ SYMFONIE (La symphonie pastorale, 1946) získala cenu pro nejlepší herečku na festivalu v Cannes. Z její další poválečné filmografie byl mimořádně úspěšný milostný příběh letušky a pilota (Jean Marais) OČIMA VZPOMÍNEK (Aux yeux du souvenir, 1948; oba zmíněné filmy režíroval Jean Delannoy), ve stejné době natočila v Británii film PADLÝ IDOL (The Fallen Idol, 1948). V roce 1948 se také rozvedla s Williamem Marshallem. O dva roky později oba uzavřeli nový sňatek – roku 1950 se Marshall oženil s další francouzskou herečkou Micheline Presle, zatímco Michèle Morgan si vzala herce Henriho Vidala (1919-1959).
Na přelomu 40. a 50. let patřila Michèle Morgan již k největším hvězdám francouzského filmu, točila se slavnými režiséry jako byli René Clément nebo její objevitel Marc Allégret, významná spolupráce pokračovala také s Jeanem Delannoyem. Z té doby se sluší připomenout především historické filmy, v nichž Michèle Morgan hrála velké role. Císařovnu Josefínu ztvárnila v životopisném titulu NAPOLEON (Napoléon, 1955), titulní part slavné francouzské královny jí nabídl Jean Delannoy ve filmu MARIE ANTOINETTA, KRÁLOVNA FRANCIE (Marie Antoinette, la reine de France, 1956), objevila se také ve slavných VELKÝCH MANÉVRECH (Les grandes manoeuvres, 1955). Tady hrála s Gérardem Philipem, s nímž již předtím točila film PYŠNÍ (Les orgueilleux, 1953). Za tento film byla oceněna časopisem Ciné-revue jako nejlepší herečka, mezitím v průběhu padesátých let několikrát zvítězila také v diváckých anketách o nejpopulárnější herečku.