Scénárista a režisér Walter Reisch se během školních let stal členem filmového komparzu. Později zanechal studia medicíny a nastoupil k filmové společnosti jako asistent produkčního Alexandera Kordy. Protože psal pro noviny články a fejetony, navázal na to s psaním scénářů. Debutoval roku 1921 scénářem k filmu MISS HOBBS. Roku 1925 vznikly podle jeho scénáře filmy LEIBFIAKER BRATFISCH, líčící okolnosti sebevraždy korunního prince Rudolfa a OBERST REDL, věnovaný špionážní aféře v c. a k. armádě. Další nabídka přišla z Německa a film se jmenoval DIE ELF TEUFEL. Jedenáct čertů na fotbalovém hřišti byl prvním fotbalovým filmem v německých kinech a kasovním trhákem. Roku 1929 vzniká DIE NACHT GOHOERT UNS, tentokrát jsou hrdiny filmu rychlá auta a jejich řidiči. Reisch se těmito filmy stal úspěšným scénáristou.
Další pracovní nabídku získal od MGM a přesídlil do Států. Od září 1937 působil v Hollywoodu. Zde vytvořil většinu svých děl, je proto považován i za amerického autora. Podle prvního amerického scénáře byl natočen OSTROV BÁZNĚ. Roku 1938 si jej vybral produkční Bernard H. Hyman pro svůj film THE GREAT WALTZ a následující rok vzniká NINOČKA. Scénář psal s Charlesem Brackettem a Billym Wilderem. Reisch se brzy vyšvihl na stejnou pozici, jakou měl v Německu. Psal pro nejvýznamější hvězdy MGM, počínaje Gretou Garbo, Olivií de Havilland, Hedy Lamarr, Vivien Leigh, Merle Oberon, Lana Turner, Marilyn Monroe, Barbaru Stanwyck a Ingrid Bergmanovou. Roku 1941 byl nominován na Oscara za námět k COMRADE X. Následujícího roku obdržel americké občanství a po vzoru prvních pionýrů, křižujících americkým západem, se vydal na obdobnou cestu americkými filmovými společnostmi. Rok 1946 - Universal. Rok 1947 - Paramount. Rok 1949 - 20th Century Fox. Roku 1953 přichází do kin TITANIC, za který Reisch následující rok získává Oscara.
Devět let po válce se vrátil do Německa a výsledkem byl scénář a režie filmu DER CORNET - DIE WEISE VON LIEBE UND TOD, kterým se zařadil k “horníkům” německého filmu. (Po válce ztratil německý film, po Státech, své druhé místo. Propadl se zhruba na 17. až 23 místo. Paradoxem je, že nahoru mu pomohli i bývalí pracovníci německé kinematografie - židé, slangově “horníci německého filmu” ).
Walter Reisch byl od roku 1935 ženatý s tanečnicí Poldi Dur alias Elisabeth (Lisl) Handl, kterou obsadil do několika svých filmů a zemřel po krátké nemoci v Bel Air.