Richard je scenárista, choreograf, tanečník, zpěvák a herec. Vyrůstal se svoji rodinou a babičkou v idylickém prostředí Krčského zámečku Sv. Havla, obklopen lesy a rybníky. Již jako malý kluk byl Richard bezpochyby živel, což si všimla i tehdejší sousedka z přilehlého statku, renomovaná herečka Anna Kadeřábková, která mu za každé sprosté slovo dávala jednu československou korunku.
Na konzervatoři se Richard připojil k moderní taneční skupině UNO pod vedením Richarda Hese. Před revolucí uskupení našlo uplatnění v sousedních zemích, především ve Švýcarsku a Německu, kde účinkovalo v muzikálech „Fever“ a „Keep Cool“ po šesti sezonách. Skupina UNO však měla i vlastní taneční projekty např. „Dance Express“, „Šach-mat“, „Broadway Hits 1989“, „Carmen 1991“, „Nikita & Biliár 1993“ ve spolupráci s Ondřejem Soukupem a choreografem Petrem Šimkem. Hovoříme tedy o vůbec prvním moderním pojetí tance na československé scéně v duchu baletní moderny v období před revolucí a následně pak i v 90. letech 20. století.
Po pádu Železné opony zaznamenala skupina UNO rozmach ve své umělecké tvorbě, o čemž také svědčí krátkometrážní snímek R. Hese a Ondřeje Soukupa Maratón z roku 1991. Následně také skupina UNO zbortila mýty a dogmata tehdejšího tanečního povědomí napříč ČSFR, a to jak v celostátních televizních celovečerních pořadech, tak i na divadelních prknech. Uskupení si rychle získalo oblibu publika i v divadelních muzikálech („West Side Story 1993“, „Dracula 1995“, „Monte Cristo 2000“), kde spolupracovalo s předními českými zpěváky jako např. Jiří Korn, Lucie Bílá, Helena Vondráčková, Josef Laufer, Daniel Hůlka aj. Skupina UNO oficiálně ukončila svoji činnost v roce 1998.
Richard se následně uplatnil jako choreograf v činohrách Švandova divadla, kde získal za choreografii ocenění. Mimo jiné se vrátil na Pražskou konzervatoř, avšak tentokrát nikoliv jako žák, nýbrž jako učitel budoucích zpěváků a herců.