„Dobrý Bože, někteří mladí herci dnes říkají, že neví, jestli vlastně chtějí být herci nebo ne! Nerozumím tomu. Pro mě je to stejné, jako kdybyste řekli, že se nemůžete rozhodnout zda určitou ženu milujete nebo ne. Jestli ne, prosím, jděte! V herectví, stejně jako v lásce, nemá nerozhodnost co dělat.“
Jeho první velká role (lékař) přišla po boku Celie Johnsonové v romantickém filmu Davida Leana POUTO NEJSILNĚJŠÍ (1945). Hrál také v Reedově mysteriózním noir thrilleru TŘETÍ MUŽ (1949), v romantickém válečném dramatu s Williamem Holdenem a Sofií Lorenovou THE KEY (1958; podle novely Jana de Hartoga - opět v režii Carola Reeda) a v dramatu Jacka Cardiffa SONS AND LOVERS (1960), za který byl také nominován na cenu Americké filmové akademie pro „nejlepšího herce v hlavní roli“.
Byl charakterním hercem, mnohokrát se objevil ve válečných a historických kusech: VZPOURA NA BOUNTY (1962), v dobdrodružné romantice FATHER GOOSE (1964) s Cary Grantem a Leslie Caronovou, ve Wickiho válečném dramatu MORITURI (1965) po boku Marlona Branda a Yula Brynnera, s Frankem Sinatrou a Bradem Dextrem prchá ve známém dobrodružném válečném dramatu VON RYANŮV EXPRES (1965), vidět jej můžeme v Hamiltonově BITVA O BRITÁNII (1969), v tříhodinovém romantickém dramatu Davida Leana RYAN´S DAUGHTER(1970) s Robertem Mitchumem i v Donnerově snímku SUPERMAN (1978). Nesmíme zapomenout na oskarové drama Richarda Attenborougha s Benem Kingsleyem GÁNDHÍ (1982). Poslední Howardův film se jmenuje THE DAWNING (1988). Jeden z jeho nejpodivnějších snímků a současně jeden, z těch, které měl raději, byla Stanshallova komedie SIR HENRY AT RAWLINSON END (1980), ve které hrál titulní roli.
„Všechny mé postavy jsou tak dobré, že stojí za vidění. Nestydím se za nic, co jsem dělal.“