Paola Barbara (1912 - 1989)


Herečka Paola Barbara má mezi meziválečnými hvězdami italského filmu zvláštní pozici v tom smyslu, že na rozdíl od většiny svých kolegyň se prosazovala ve velkých rolích dobrodružného žánru ještě řadu let po válce. Narodila se v Římě jako Paola Prota, již jako velmi mladá začala hrát divadlo a prosadila se na různých jevištích v rámci působení významných divadelních společností. Před kamerou debutovala menší rolí ve filmu NAPOLEONOVÝCH STO DNÍ (Campo di maggio, 1935), výrazně se začala prosazovat ale až později a například v letech 1938-1939 natočila deset filmů. Partnerské dvojice vytvářela s tehdy populárními milovníky jako byli Vittorio de Sica (TRIUMF LÁSKY – Il trionfo dell′amore, 1938) nebo Fosco Giachetti (PÝCHA – Orgoglio, 1938; NEAPOL NIKDY NEUMÍRÁ – Napoli che non umore, 1939).

Manželem Paoly Barbary se v roce 1942 stal režisér Primo Zeglio (1906-1984) a je nasnadě, že další Paolina filmová práce se odehrávala převážně pod jeho vedením. Primo Zeglio byl odpůrcem fašistického režimu a krátce po sňatku oba odešli do Španělska, kde sice také vládl fašismus, ale s menším politickým tlakem. Prvním Zegliovým filmem s Paolou Barbarou byla komedie STALO SE TO V DAMAŠKU (Accadde a Damasco, 1943) natočený současně ve španělské a italské verzi. Ve Španělsku natočila Paola Barbara několik dalších filmů, po válce se pak oba vrátili do Itálie.

Z hereččiných poválečných filmů připomeňme JEPTIŠKU Z MONZY (La monaca di Monza, 1947) nebo VRAŤ SE DO NEAPOLE (Torna a Napoli, 1949), nejčastěji ji před kameru zval pochopitelně manžel Primo Zeglio, který se v té době začal specializovat na historické a dobrodružné filmy. Velké herecké party odehrála Paola Barbara v manželových filmech NERO A MESSALINA (Nerone e Messalina, 1953) nebo ĎÁBLOVA DCERA (La figlia del diavolo, 1953). V padesátých letech se vrátila i k práci v divadle a začala se věnovat v širší míře i dabingu, s nímž se seznámila již za války ve Španělsku.

Ve druhé polovině padesátých let musela Paola Barbara čelit ataku hereček mladší generace a její kariéra nabrala sestupnou tendenci. Znovu hrála v manželových filmech, v šedesátých letech to byly westerny, do nichž přijala poangličtělý pseudonym Pauline Baards. Z tohoto žánru připomeňme tituly BRANDY (Cavalca e uccidi, 1964) nebo KILLER ADIOS (1968). Vedlejší roli ji svěřil americký režisér Sidney Lumet ve svém filmu SCHŮZKA (The Appointment, 1969), který se natáčel v Itálii. V sedmdesátých letech točila již jen výjimečně, poslední menší roli odehrála v roce 1978.


22.7.1912
Řím, Lazio, Itálie
2.10.1989
Řím, Lazio, Itálie
Paola Barbara csfd

Scherzi da preteIrene, IreneBanda de los tres crisantemos, LaSledgeThe AppointmentKiller, adiosEl diablo también lloraI quattro inesorabiliCavalca e uccidiI due violentiNebožtíciIl segno del CoyoteLe sette sfidePiaceri del sabato notte, ICanne al ventoStoria di una minorenneHlavu vzhůruCapitan FantasmaCavallina storna, LaNerone e MessalinaSua altezza ha detto no!Eran trecentoFigli non si vendono, IFiglia del diavolo, LaLa figlia del mendicanteEl sótanoTorna a NapoliCampo BravoI cavalieri dalle maschere nere (I beati paoli)Monaca di Monza, LaNao capitana, LaPor el gran premioAudiencia públicaLeyenda de feriaLa pródigaFiebreSucedió en DamascoDanza del fuoco, LaQuarta paginaRossiniConfessioneIl bravo di VeneziaIl re si diverteIl ponte dei sospiriLa granduchessa si diverteLa peccatriceAlbergo degli assenti, L'Follie del secoloEravamo sette sorelleIl trionfo dell'amoreL'antenatoNapoli che non muoreOrgoglioPer uomini soliQuesti ragazziAmazzoni biancheCampo di maggio


Aktualizace osobnostního profilu Paola Barbara: 4.11. 2023 11:18