Nástup zvuku ve filmu počátkem třicátých let vedl ve všech zemích k razantnímu útoku filmových zpracování operet a divadelních hudebních komedií, což přineslo dočasnou popularitu řadě zpěváků. Jedním z nich byl ve Francii Pierre Mingand, který ve třicátých letech pronikl mezi filmové hvězdy. Narodil se v Besançonu nedaleko švýcarských hranic a původně vystudoval obchodní školu. Od dětství ale jevil všestranné nadání, takže se později vrhnul na zdokonalování ve zpěvu a tanci.
Jedním z největších Mingandových úspěchů ve filmu byla hudební veselohra SLEČNA MOZARTOVÁ (Mademoiselle Mozart, 1935), v níž byla jeho partnerkou právě Danielle Darrieux, zaznělo zde také několik písní. Znovu pak spolu hráli v dramatu ZNEUŽITÍ DŮVĚRY (Abus des confiance, 1937), které natočil Daniellin tehdejší manžel Henri Decoin. Tady už ale Mingand nehrál hlavní roli, což se týká i dalšího Decoinova filmu MODRÝ EXPRES (Retour à l′aube, 1938). V méně náročném žánru se mezitím setkával i s dalšími tehdejšími hvězdami, například Yvette Lebon (VDAVKY SLEČNY LÉVYOVÉ – Les mariages de Mademoiselle Lévy, 1936) nebo Josseline Gaël (MADONA Z ATLANTIKU – La madonne de l′Atlantique, 1936).
Osudovým se pro Minganda stal jeden z posledních filmů natočených za okupace, HLAVIČKA (Coup de tête, 1944), který znamenal konec herecké kariéry pro oba hlavní představitele. Josseline Gaël byla krátce po dokončení filmu zatčena za kolaboraci s nacisty a již nikdy se neobjevila v žádném filmu, Mingand byl v průběhu natáčení těžce zraněn, když se na něj v ateliéru zřítila část dekorací. Následky zranění jej zcela vyřadily z provozu a musel ukončit všechny umělecké aktivity.
I když měl Pierre Mingand v dobách největší slávy zástupy ctitelek, oženil se až v roce 1964 a s manželkou Marguerite Arandel žil na venkově v jižní Francii. Zemřel zcela zapomenutý v nemocnici ve městě Agen 19. srpna 1982 ve věku 82 let.