Původem belgický herec Raymond Gerôme, vlastním jménem Raymond Joseph Léon de Backer, se až v pětatřiceti letech začal prosazovat ve francouzském filmu především rolemi skutečných historických osobností, jeho filmografie ale zahrnuje i dobře známé kriminální příběhy nebo komedie. Narodil se v Bruselu, jeho otcem byl průmyslník Léon de Backer, matka pocházela z Holandska. Raymond původně studoval univerzitu v Bruselu, ale protože toužil po divadle, ještě před druhou světovou válkou načas přesídlil do Paříže a pod vedením významného divadelního pedagoga Charlese Dullina získal hereckou průpravu.
Před filmovou kamerou stál poprvé v nevelké úloze zákazníka v baru (ZRALÉ PRO ZABITÍ - Bonnes à tuer, 1954), vzápětí se objevil jako král Ludvík XIV. v historickém kriminálním příběhu AFÉRA S JEDY (L'affaire des poisons, 1955). V obou těchto filmech se setkal s Danielle Darrieux, s níž později hrál postavu policejního komisaře v kriminálce VRAŽDA PŘI 45 OTÁČKÁCH (Meurtre en 45 tours, 1960). Menší roli revolučního komisaře hrál mezitím také v britském historickém filmu DANGEROUS EXILE (1957).
Z Gerômovy další filmografie připomeňme známější dobrodružné a historické tituly v hlavní roli s Jeanem Maraisem; ve filmu KNĚŽNA DE CLEVES (La princesse de Clèves, 1960) hrál krále Jindřicha III., objevil se i v Dumasově příběhu ŽELEZNÁ MASKA (La masque de fer, 1962). Kromě účasti na několika mezinárodních projektech jej ve Francii během šedesátých let zviditelnila také televize postavou francouzského regenta Filipa Orléanského, kterou hrál hned ve dvou seriálech (REGENTOVA DCERA - La fille du régent, 1966; LAGARDERE, 1967). Mezitím sklidil úspěch i na divadle, jako režisér uvedl ve Francii a Švýcarsku Racinovu hru Fedra s předválečnou hvězdu Marií Bell v titulní roli, jako herec se prosadil ve slavné hře Kdo se bojí Virginie Woolfové v divadle Théâtre de la Renaissance a následném turné po Francii. Za kreaci profesora George v této hře získal v roce 1965 Cenu Svazu kritiky.
I když se v sedmdesátých letech Raymond Gerôme objevoval hlavně v televizi, nadále jej bylo možno ve vedlejších rolích vidět i v řadě známých filmů. Hrál například s J. P. Belmondem, ve filmu VELKÝ ŠÉF (Le cerveau, 1969) hrál komisaře, zatímco v komedii ZVÍŘE (L'animal, 1977) ztvárnil uhlazeného hraběte Saint-Prix, který nabízí sňatek kaskadérce Jane (Raquel Welch). Znovu se objevoval i v mezinárodních koprodukcích (ŠAKAL - The Day of the Jackal, 1973), opět policejního komisaře hrál po boku Annie Girardot v komedii NĚŽNÉ KUŘE (Tendre poulet, 1978). Historické postavy, s nimiž před kamerou začínal, si zopakoval v televizi například titulní rolí proslulého intrikána Talleyranda (TALLEYRAND OU LE SPHING INCOMPRIS, 1972).