Režisér Camillo Mastrocinque patřil k nejplodnějším filmovým tvůrcům italské poválečné kinematografie, jeho doménou byl komediální žánr a zvláště ve spolupráci s populárním komikem Toto dosahoval značných komerčních úspěchů. Mastrocinque, rodák z Říma, byl od mládí přitahován filmem, ale vystudoval architekturu a jako scénograf a výtvarník poté pracoval ve Francii, nejdříve u divadla, později i ve filmových studiích. V polovině třicátých letech získal cenné zkušenosti jako asistent režie při práci na významných filmech BOTY NA SLUNCI (Le scarpe al sole, 1935) nebo GONDOLA ROZKOŠE A SNŮ (La gondole aux chimères, 1936).
Určitým mezníkem v Mastrocinquově tvorbě se jeví zpracování starší divadelní hry MANŽELÉ (I mariti, 1940), které disponovalo hvězdným a početně velmi bohatým hereckým obsazením a dodnes je uznávano jako jedno z nejlepších děl italské válečné kinematografie, Mastrocinque za něj ostatně získal hlavní cenu na filmovém festivalu v Benátkách (1941). Po natočení filmu MASKA A TVÁŘ (La maschera e il volto, 1943) - opět podle divadelní předlohy a znovu s Laurou Solari v hlavní roli - se Mastrocinque na nějaký čas odmlčel a k práci se vrátil až rok po skončení druhé světové války. Z jeho tvorby přelomu 40. a 50. let připomeňme alespoň tituly jako PÁS CUDNOSTI (Cintura di castita, 1949) nebo melodramatický příběh NESMIŘITELNÍ (Gli inesorabili, 1950).
Přes všechny dosavadní úspěchy se v Mastrocinquově kariéře jeví jako stěžejní spolupráce s populárním komikem Totò, s nímž v letech 1955-1962 natočil jedenáct filmů. Totò má dodnes v historii italské kinematografie primát jako nejúspěšnější herec s nepřekonatelným počtem 270 miliónů diváků v kinech a je logické, že jeho filmy se i v Mastrocinquově filmografii vyjímají jako mimořádně úspěšné, byť kritika se k nim stavěla rezervovaně. Jejich prvním společným filmem byla veselohra TOTÒ V PEKLE (Totò all'inferno, 1955), jako mimořádně zdařilé se ukázalo spojení Totò s dalším populárním komikem Peppinem de Filippem a s touto dvojicí realizoval Mastrocinque filmy TOTÒ, PEPPINO A ŠPATNÁ ŽENSKÁ (Totò, Peppino e la malafemmina, 1956) a TOTÒ, PEPPINO A PSANCI (Totò, Peppino e i fuorilegge, 1956), v obou filmech jim sekundovala dobová kráska Dorian Gray. Oba filmy vidělo v italských kinech bezmála osm miliónů diváků, kteří v pokladnách zaplatili - přepočteno na dnešní poměry - třicet miliónů eur.
Podobně dobrým tahem se projevilo postavit vedle Totò dalšího slavného herce Vittoria de Sicu a jejich film TOTÒ, VITTORIO A DOKTORKA (Totò, Vittorio e la dottoressa, 1957) vidělo v kinech opět více než tři a půl miliónu diváků. Mastrocinquovu plodnou tvorbu druhé poloviny padesátých let nelze zúžit na filmy s Totò, druhou linii jeho tehdejší práce zastupovaly lehce pikantní komedie zastoupené především filmem SABRININY KRÁSNÉ NOHY (Le bellissime gambine di Sabrina, 1959) s americkou hvězdou Mamie Van Doren v titulní roli nebo generační veselohrou RODIČE V DŽÍNÁCH (I genitori in Blue-Jeans, 1960). Připomenout se sluší i film MOTORIZOVANÍ (I motorizzati, 1962) se začínající komickou dvojicí Ciccio a Franco.