Guido Celano se v meziválečném období zařadil mezi oblíbené milovníky italské kinematografie, a i když velké role hrál jen zřídka, až do šedesátých let 20. století zůstal vytíženým filmovým hercem. Pocházel ze starobylé šlechtické, ale nijak významné rodiny, narodil se v přístavním městě Francavilla al Mare na pobřeží Jadranu. Studoval sice v Římě, ale nakonec se proti vůli rodiny začal věnovat herectví, začínal na divadelních jevištích.
Koncem třicátých let se dostal i ke své jediné titulní roli, kterou ztvárnil ve zpracování životních osudů italského důstojníka z počátku 18. století (PIETRO MICCA, 1938). Mimoto točil také ve Francii, i v dalších letech dostával příležitosti hlavně v historických kostýmech, opět se před kamerou setkal i s hvězdnou Ledou Gloriou (RYTÍŘ Z KRUJI – Il cavaliere di Kruja, 1940). Z Celanovy filmografie z období války se sluší připomenout další významnou spolupráci s Alessandrem Blasettim (ČTYŘI KROKY V OBLACÍCH – Quattro passi fra le nuvole, 1942).
Po válce sice Guido Celano své aktivity před kamerou omezil, ale od počátku padesátých let znovu točil několikrát ročně, objevoval se v různých žánrech, převážně ale již jen ve vedlejších rolích. Řadu postav odehrál v dobrodružných a romantických filmech (ČERNÁ PÉRA – Penne nere, 1952; PŘEVOZNÍK Z AMALFI – Il barcaiolo di Amalfi, 1954), připomeňme například ale také další zpracování životních osudů slavného skladatele Giuseppe Verdiho (GIUSEPPE VERDI, 1953), v němž se tentokrát objevil jako francouzský spisovatel Victor Hugo. Jako četníka jsme jej mohli vidět i v jednom z filmu o faráři Donu Camillovi (DON CAMILLO A POSLANEC PEPPONE – Don Camillo e l’onorevole Peppone, 1955).
V rolích četníků nebo policistů hrál ostatně ve více filmech, na přelomu 50. a 60. let obohatil svou filmografii také o několik titulů z žánru sandálu a meče (BARABÁŠ – Barabba, 1961), jako generál Dagh se objevil také ve dvojici koprodukčních dobrodružných filmů TYGR Z EŠNAPURU (Der Tiger von Eschnapur, 1959) a INDICKÝ HROB (Das indische Grabmal, 1959). Kromě toho začal spolupracovat také s televizí, výrazným způsobem se prosadil i v dabingu. Pro televizi psal také scénáře, podle vlastních námětů pak koncem šedesátých realizoval i dva samostatné filmové projekty v žánru westernu. Jako herec se před kamerou objevoval již jen výjimečně, jeho filmografii uzavírá epizodní výstup v dramatu VIA PARADISO (1988). Celkově má na svém kontě přes 120 filmových rolí.