Francouzská herečka Jane Sourza patřila k výrazným osobnostem komediálního herectví, působila nejen v divadle a filmu, proslula také jako moderátorka v rozhlase. Byla rodačkou z Paříže, její vlastní jméno bylo Jeanne Elise Sourzat, pocházela z prostých poměrů – otec byl kovářem, matka pracovala jako pradlena. Jeanne vyrůstala na pařížském Montmartru a zdejší bohémské prostředí ji přivedlo ke studiu herectví, absolvovala mimo jiné školení jevištní mluvy ve slavném divadle Comédie Française.
S filmem získala první zkušenosti ve třicátých letech, nejprve účinkovala v několika krátkých snímcích, v celovečerním formátu se poprvé objevila v komedii FARÁŘ PRO BOHATÉ (Mon curé chez les riches, 1938), pak hrála v několika dalších veselohrách. Podobně jako její partner Raymond Souplex se k větším rolím dostala až po druhé světové válce, během války ale spolu často účinkovali v rozhlase.
V padesátých letech Jane Sourza hrála v různých pařížských divadlech v úspěšných operetách a muzikálech, v té době se začala rozrůstat i její filmografie. Větší příležitost dostala jako slečna Isabelle v dobově velmi úspěšné komedii PIÉDALU V PAŘÍŽI (Piédalu à Paris, 1951) s populárním komikem Ded Ryselem v titulní roli, hrála také se slavným Fernandelem (DÁMSKÝ KADEŘNÍK – Coiffeur pour dames, 1952). Návštěvnost přesahující tři milióny diváků v kinech dosáhla komedie NA LAVIČCE (Sur le banc, 1954), v níž se s Raymondem Souplexem před kamerou vrátila k legendárnímu rozhlasovému seriálu se stejným názvem.
Se Souplexem vytvořila pak manželskou dvojici také v komedii DĚTI NA ROZDÁVÁNÍ (Bébés à gogo, 1956), v níž ovšem prim hrál začínající Louis de Funès. Poté ještě odehrála několik vedlejších rolí v kvalitativně podružných filmech, naposledy se mihla v komedii PODFUKÁŘI (Les combinards, 1966), mezitím navázala spolupráci také s televizí. I když s Raymondem Souplexem spolupracovala až do smrti, v osobním životě se rozešli krátce po druhé světové válce a v roce 1946 se Jane Sourza provdala za podnikatele Léona Nicolase.