Tvář New Yorského rodáka (*1957) se zaryje do paměti komukoliv, kdo ho ve filmu zahlédl. Někdo s tak výraznými fyzickými a charakterními rysy se jen tak nevidí a vidět nebude. Vykulené oči, kouty ve vlasech, zuby jako noty na buben. A stejně jeden z nejoblíbenějších herců posledních let.
Začátky byly velice velice těžké, zdlouhavé a Steve dostával většinou "štěky". Hrál dělníky, popeláře i mrtvého pasáka a postavičky se jmény jako Nick, Fred, Eddy či Ted. Po osmiminutovém filmečku Jima Jarmusche COFFEE AND CIGARETTES II se objevil ve známějších filmech. A právě role ve filmech POVÍDKY Z NEW YORKU Woodyho Allena, KRÁL NEW YORKU Abela Ferrary nebo MILLEROVA KŘIŽOVATKA bratří Coenů ho začali dostávat na světlo.
Těch nepatrných postav s velikým charakterem si všímalo více a více lidí. A všiml si také Quentin Tarantino a postavu Mr.Pinka dal místo chtivého Michaela Madsena právě Steveovi. 1990 - GAUNEŘI. Dalo by se to brát jako zlom kariéry, ale u Buscemiho zlom kariéry nikdy nenastal. Nikdy se ani nestal hercem rozsáhlých rolí a skvěle placenou hvězdou ( ne, že by si hlavní roli nezahrál), ale stal se oblíbeným a zajímavým. Kdo by si nevzpomněl na Garlandského řezníka z CON AIR, spermona v ARMAGEDDONU, skvěle odehraného Seymoura z PŘÍZRAČNÉHO SVĚTA, nebo srdcaře Donnyho v BIG LEBOWSKI. Z novějších připomenu snad básníka Winslowa - Burtonova VELKÁ RYBA ("Nebe je modrý. voda je mokrá, Spectre je bezva..."), zopakovaného číšníka v Jarmuschově znovunatočeném KAFE A CIGÁRA nebo McCorda z Bayova OSTROVA.
Stevea Buscemiho si na plátně musíme vážit a vychutnávat, protože je většinou jisté, že tam dlouho nepobude. Ale co jisté je, že bude excelovat a stoprocentně nás pobaví.