Francouzský režisér Jacques Daroy natočil ve třicátých letech 20. století a poté po druhé světové válce celkem 18 filmů, mezi významné tvůrce francouzské kinematografie však nepronikl, úspěch jeho snímků byl mimo jiné limitován účastí méně známých herců. Narodil se v Paříži jako Pierre René Schenk a původně začínal u divadla jako herec vedlejších rolí. Později svou parketu našel jako divadelní manažer a založil vlastní soubor, mimo jiné pak psal i divadelní hry.
Totéž lze říci i o dalším Daroyově filmu VIDOCQ (1938) zpracovávajícím životní příběh zakladatele moderní francouzské kriminalistiky; i Vidocqův životopis se později ve filmu a televizi dočkal několika dalších verzí. Po dobu druhé světové války se Jacques Daroy jako režisér odmlčel, naopak se ale výjimečně objevil před kamerou (TŘINÁCTÁ KOMNATA – Chambre 13, 1942). K režii se vrátil až po válce a opět adaptoval osvědčenou literární předlohu, tentokrát o dosud poctivém muži, který se stane pytlákem (RABOLIOT, 1945). Jestliže se stejnojmenná kniha ve dvacátých letech těšila značnému zájmu čtenářů, totéž se opakovalo i u filmu, který v kinech vidělo přes půldruhého miliónu diváků.
Další úspěch zaznamenal Jacques Daroy s filmy o inspektoru Sergilovi v titulní roli s tehdy oblíbeným Paulem Meurissem. Prvním z nich byla detektivní komedie INSPEKTOR SERGIL (Inspecteur Sergil, 1947) s více než dvěma milióny diváků v kinech. Dlužno dodat, že další dva filmy měly již podstatně menší ohlas (SERGIL A DIKTÁTOR – Inspecteur et le dictateur, 1948; SERGIL MEZI DÍVKAMI – Sergil chez les filles, 1952). Naopak další triumf zaznamenal s dobrodružně laděnou kriminálkou PŘÍSTAV V ORIENTU (Porte d’orient, 1951) s Yvesem Vincentem a argentinskou hvězdou Tildou Thamar v hlavních rolích. Tato dvojice se pak – již s výrazně menším úspěchem – objevila také ve filmu GANGSTER PAN SCRUPULE (Monsieur Scrupule, gangster, 1953).
Své poslední dva filmy realizoval Jacques Daroy v roce 1953 a od té doby žil v soukromí, zemřel o deset let později ve věku 67 let.