„Jsem doma ve všech žánrech, ale mám-li pro nějaký zvláštní slabost, pak jsou to thrillery. Čas od času zabloudím do komedie nebo k akčnímu filmu, ale je to jako podvádět svou atraktivní manželku, protože se vám tu a tam naskytne nějaká ta rychlovka. Kdybych si měl doživotně vybrat jednu ze světových kuchyní, vybral bych si italskou, kdybych si měl doživotně vybrat jeden filmový žánr byl by to thriller.“ - Nico Mastorakis
„Nejlepší způsob jak udělat z nějaké sračky žádané zboží je zcenzurovat ji a zakázat. Miluju cenzory, jsou tak unikátně vylízaní, že je považuju za ohrožený druh. Nikdy nebudu moct cenzorům po celém světě dostatečně poděkovat zato, že udělali z ISLAND OF DEATH kult jednoduše tak, že ho odstřelili a zakázali.“
Provokativní film byl následně celosvětově zakazován a stal se jednou z nejvyhledávanějších kulťáren. Poté co se ho ujal britský distributor, byla Mastorakisovi žijícímu v Londýně nabídnuta režie několika exploatačních filmů, ale ačkoli měl tenkrát hluboko do kapsy, odmítl v obavě, že by se už z podobné produkce do smrti nevyhrabal. Místo toho napsal svůj vysněný scénář k veleúspěšnému dramatu "THE GREEK TYCOON (1978) Jakea Lee Thompsona, ve kterém se nechal silně inspirovat romancí řeckého loďařského magnáta Aristotle Onassise a Jacqueline Kennedy, vdovy po prezidentu Kennedym.
„Dělat si většinu věcí sám je jednodušší. Není koho obviňovat z neúspěchu a nikdo vám neukradne zásluhy. Jsem svou vlastní levnou pracovní sílou a ačkoliv režisér ve mě kolikrát bojuje s producentem ve mě, zaplaťpánbůh režisér vždy zvítězí.“