Herečka Dany Robin se krátce po druhé světové válce zařadila mezi oblíbené osobnosti francouzského filmu, popularitu si udržovala po celá padesátá léta, a i když točila i mimo Francii, později její sláva rychle opadla, mimo jiné v souvislosti s příchodem o něco mladších hvězd, například Brigitte Bardot. Dany, vlastním jménem Danielle, se narodila ve městě Clamart nedaleko Paříže a od dětství se věnovala tanci, od roku 1938 byla členkou dětského baletního souboru pařížské Opery.
Na přelomu 40. a 50. let se před kamerou několikrát sešla s tehdejším idolem Georgesem Marchalem (1920-1997), za nějž se v roce 1951 provdala. Jejich manželství, zpočátku velmi šťastné a ukázkové, trvalo osmnáct let a narodily se z něj dvě děti. Soukromý život si úzkostlivě chránili a žili na venkovském zámku nedaleko Paříže. Dany Robin se mezitím pevně usadila mezi filmovými hvězdami a návštěvnost jejích filmů v kinech zřídka klesla pod jeden milión diváků. Nadšení diváků ovšem nesdíleli odborní kritici, kteří jí dvakrát po sobě v letech 1953 a 1954 udělili cenu pro nejhorší herečku.
Nepřízeň kritiky nezměnila nic na faktu, že v první polovině padesátých let patřila Dany Robin ke slavným tvářím francouzské kinematografie a jejími partnery ve francouzských i zahraničních filmech byli nejpopulárnější svůdníci té doby jako Jean Marais (PŮLNOČNÍ MILENCI – Les amants de minuit, 1953), Kirk Douglas (ČIN LÁSKY – Un acte d′amour, 1953), Amedeo Nazzari (VZBOUŘENCI Z LOMANACHU – Les revoltés de Lomanach, 1954) nebo Dieter Borsche (MEZIPŘISTÁNÍ V ORLY – Escale à Orly, 1955). Z nadčasovějších počinů můžeme připomenout životopisný film NAPOLEON (1955), v němž ztvárnila Bonapartovu první lásku Desirée Clary.
Kromě filmu se Dany Robin věnovala i divadlu, ale i když během 50. a 60. let účinkovala v řadě her na různých pařížských scénách (Théâtre de Saint-Georges, Théâtre Montparnasse), její jevištní aktivity jsou ve srovnání s filmovým herectvím podružné. Generační obměna francouzských hereček přelomu 50. a 60. let způsobila postupný ústup ze slávy a zatímco v letech 1950-1960 natočila bezmála třicet filmů, v následující dekádě jich bylo o poznání méně. Zviditelnila se nicméně znovu v mezinárodním měřítku po boku Petera Sellerse v britské komedii VALČÍK TOREADORŮ (Waltz of the Toreadors, 1962) nebo v dobrodružném filmu MANDRIN (1962).