Tvorba francouzského režiséra Jacquese Daniel-Normana sice nikdy nepřesáhla dobový průměr, krátce před válkou i po ní ale předložil divákům dvě desítky poměrně úspěšných filmů různých žánrů. Pocházel z Lyonu a jako řada jiných režisérů začínal u novin, odkud nebyla daleká cesta k psaní filmových scénářů, jimž se začal věnovat v polovině třicátých let.
Na sklonku války našel Daniel-Norman zalíbení v kriminálním žánru; prvním takovým počinem byl úspěšný film NA ROHU VÁS ČEKÁ DOBRODRUŽSTVÍ (L'aventure est au coin de la rue, 1944), který osciloval na hranici detektivky a komedie. Značného diváckého ohlasu pak dosáhl kriminálkou NÁDRAŽNÍ ULICE 120 (120, rue de la Gare, 1946) s populární literární postavou detektiva Nestora Burmy. Toho hrál René Dary a není divu, že jej Daniel-Norman angažoval pro jeden ze svých dalších filmů kriminálního žánru (DIAMANT ZA STO SOUS – Le diamant de cent sous, 1947).
Mezitím znovu točil s Fernandelem, na přelomu 40. a 50. realizoval další dnes již zapomenuté filmy komediálního i kriminálního žánru. Svou dráhu filmového režiséra završil Daniel-Norman opět spoluprací s populárním zpěvákem, tentokrát to byl Tino Rossi (TRÁPENÍ – Tourments, 1954). I když i poslední filmy Daniel-Normana přesahovaly v kinech miliónovou návštěvnost, po tomto filmu s Tino Rossim se režisér stáhnul do ústraní. Zemřel v Paříži 5. prosince 1978 ve věku 77 let.