"Trochu se dívat dopředu a hodně riskovat." (motto Adolpha Zukora)
Světová výstava v Chicagu v roce 1893 ho přitáhla na středozápad, kde začal obchodovat s kožešinami. Druhým rokem se jeho firma rozrostla na 25 lidí a mohl otevřít pobočku. V roce 1897 se oženil s Lottie Kaufman; měli spolu dvě děti, Eugena J. Zukora, který v roce 1916 pracoval na vedoucí pozici v Paramountu a Mildred Zukor Loew, která se později provdala za syna Marcuse Loewa.
Ve třiceti už měl Zukor nashromážděno slušné jmění a vlastnil prostorný byt v bohaté německo-židovské čtvrti New Yorku. Do rostoucího filmového průmyslu vstoupil v roce 1903, když ho jeho bratranec Max Goldstein požádal o půjčku - Mitchell Mark měl v plánu rozšířit síť kin, která měla svůj počátek v Buffalu (Edisonia Hall). Zukor nejen instinktivně poskytl finance, ale trval na vzniku společnosti, která otevře další sály. Partnerem v celém podniku byl také Marcus Loew. Během deseti let byl už Zukor intenzivně zapojen do nezávislé produkce, otevíral nickleodeony (cena lístku v těchto kinech byla 5 centů, tedy niklák) a natáčecí galerie. V roce 1912 založil "Famous Players Film Company", distribuční filmovou společnost (s reklamou "Famous Players in Famous Plays").
Ve stejném roce získal práva na populární francouzský celovečerní (čtyřcívkový) film KRÁLOVNA ALŽBĚTA (1912) v hlavní roli s divadelní hvězdou Sarah Bernhardt, jednou z nejvýznamnějších divadelních osobností 19. a počátku 20. století, kterou zpodobnil mj. i Alfons Mucha. Snímek měl premiéru v newyorském Lyceum Theatre a jeho kasovní úspěch vedl Zukora k tomu, že nakonec změní pohled na film, který měli tehdejší divadelní herci, a sice že stojí až druhý v pořadí za jevištěm. Krátce po sobě se mu podařilo přesvědčit významné hvězdy Broadwaye Minnie Maddern Fiske a Jamese K. Hacketta, aby se přidali k jeho společnosti. A další jména brzy následovala: Marie Doro, Pauline Frederick, Henry Ainley, Florence Reed...