Otec byl očním lékařem a její matka pocházela z rodiny polských emigrantů. Od mládí projevovala hudební talent, učila se hrát na klavír a na pařížské Konzervatoři studovala hru na violoncello.
Přelom v její počáteční kariéře nastal v roce 1936, kdy vytvořila první skutečně dramatickou roli, hraběnku Marii Vetserovou, kterou z nešťastné lásky zastřelil rakouský korunní princ Rudolf (Charles Boyer), ve film. verzi legendární tragédie Láska korunního prince Rudolfa (r. A. Litvak). Na základě tohoto filmu byla dokonce angažována hollywoodskou společností Universal Pictures. V té době vytvořila také řadu rolí ve filmech svého manžela Henriho Decoina: studentka Lydia, která namluví známému historikovi (Charles Vanel), že je dcerou jeho bývalé milenky, ve filmu Zneužití důvěry; maďarská manželka přednosty stanice (Pierre Dux), která se po bláznivé noci v Budapešti pokorně vrací ke svému muži, ve snímku Modrý expres; okouzlující zlodějka Arlette, koketující s mladým diplomatem (André Luguet), ve filmu Tlukot srdce.
Během německé okupace Francie hojně účinkovala v bezduchých komediích, které vyráběla pod nacistickým dohledem společnost Continental. Po válce byla proto obviněna z kolaborace (posléze však byla rehabilitována) a k poklesu její herecké aktivity přispěly rovněž problémy v jejím osobním životě.
Výrazněji se připomněla až poč. 50. let, kdy se začala uplatňovat v náročnějších dramatických rolích zralých a zkušených žen, které jí poskytl zejména režisér Max Ophüls v sérii svých dobových dramat z konce minulého století, inspirovaných jednak díly Guy de Maupassanta (povídkový film Radovánky) a Arthura Schnitzlera (zfilmovaný obraz dekadentní císařské Vídně Rej), jednak celkovým stylem té doby a psychologií jejích měšťanských kruhů (Madame de...). Dovršením této etapy hereckého vývoje D. D. byla postava paní Louisy de Rénal, ženy váženého příslušníka venkovské šlechty, která podlehne osobnímu kouzlu mladého společenského kariéristy (Gérard Philipe), ve film. adaptaci Stendhalova románu Červený a černý (r. C. Autant-Lara).