Vedle Týrlové a Zemana byl Kadleček jedním z profilujících tvůrců gottwaldovského studia animovaného filmu. Natočil kolem stovky krátkých filmů. Vyučil se řezbářem, poté studoval VŠUP v Praze, posléze přešel na Střední uměleckoprůmyslovou školu do Zlína. V roce 1953 nastoupil jako výtvarník do ateliéru H. Týrlové a působil zde až do odchodu do důchodu. Jako výtvarník výrazně ovlivnil profil celé skupiny. Tvořil nejen pro sebe a Hermínu Týrlovou (pro níž navrhl výtvarnou podobu k více než třiceti filmům), ale i pro ostatní režiséry skupiny.
V roce 1986 realizoval kombinovanou hranou a loutkovou grotesku KUŘE, o vylíhlém kuřeti v chladničce. Vedle skládanky a formely Kadleček často užíval také poloplastickou loutku, kterou navrhl i pro barevného FERDU MRAVENCE Hermíny Týrlové, kde ovšem působila trochu těžkopádně ve statické animaci. Úspěšněji ji použil v seriálu s hrdiny z broučí říše LIENKA ANULIENKA. Moduritové poloplastické loutky oživil v seriálech ZÁZRAČNÁ CHOBOTNICA KREJZY o dobrosrdečné chobotnici, či v příbězích o malém letadélku LETECKÉ PRÍBEHY. Nejúspěšnější (i v zahraničí) byly večerníčkovské seriály KOMINÁRIK podle knihy Petera Glocka a PRÍHODY VRABČIAKOV ŽMURKA A FRNKA.
Kadleček se soustředil především na tvorbu pro děti, pro níž volil různé materiály a techniky, které vhodně sloužily myšlence a zaměření filmu.