Herečka Anne Vernon patřila zvláště v padesátých letech k velkým hvězdám francouzského filmu, známější je dnes ale spíše díky menším rolím z pozdější doby, již čtyřicet let se však již před kamerou vůbec nevyskytuje. Zajímavosti skýtá i její soukromí; po bouřlivém vztahu se slavným hercem Claude Dauphinem byla postupně provdaná za dva francouzské ministry. Narodila se jako Édith Antoinette Vignaud v Saint-Denis do prostých poměrů a původně vystudovala École des Beaux-Arts v Paříži, poté pracovala jako reklamní návrhářka, díky svému půvabnému zjevu se ale prosadila i v modelingu. Při spolupráci na návrzích kostýmů pro slavnou herečku Madeleine Sologne se poprvé setkala s filmem a začala se zajímat o herectví. Začala studovat drama pod vedením Tani Balachové a brzy se prosadila jako divadelní herečka, absolvovala mimo jiné turné po jižní Americe, později hrála v Paříži a s divadelním souborem cestovala i po Francii.
Především ve Francii se Anne Vernon těšila značné popularitě a hlavní role hrála zhruba ve dvaceti filmech. Prvním velkým úspěchem bylo drama TAK KONČÍ NOC (Ainsi finit la nuit, 1949), komerčním triumfem byla především romantická komedie EDUARD A KAROLÍNA (Édouard et Caroline, 1951) režiséra Jacquese Beckera, která byla nominována i na Zlatou palmu na festivalu v Cannes. Další titulní roli jí přinesl italský historický film GENOVEFFA (La leggenda di Genoveffa, 1952). Souběžně rozvíjela i svou hereckou dráhu v rámci divadla a v různých žánrech se objevovala na několika divadelních scénách v Paříži, v roce 1950 absolvovala také turné po Británii a USA.
Kromě hlavních rolí dostávala Anne Vernon i zajímavé příležitosti ve vedlejších úlohách, hvězdné obsazení (Danielle Darrieux, Viviane Romance) doplnila například v historickém dramatu AFÉRA S JEDY (L′affaire des poisons, 1954). Jedním z největších úspěchů Anne Vernon v hlavních rolích bylo drama PODÉL CHODNÍKŮ (Le long des trottoirs, 1956), které v kinech viděly více než dva milióny diváků. Z její další práce v Itálii se sluší připomenout film GENERÁL DELLA ROVERE (Il generale della Rovere, 1959), kromě toho znovu natáčela v dalších evropských zemích, například v Německu.
V následující dekádě šedesátých let se Anne Vernon zdařilým způsobem přehrála do postav šarmantních matek. Tuto polohu reprezentuje především role matky hlavní hrdinky (Catherine Deneuve) ve slavném muzikálu PARAPLÍČKA ZE CHERBOURGU (Les parapluies de Cherbourg, 1964), ženskou část hereckého obsazení doplnila také ve dvou na sebe navazujících italských dobrodružných titulech POD VLAJKOU TYGRA (Il grande colpo di Surcouf, 1966) a PIRÁT SEDMI MOŘÍ (Surcouf, l΄eroe dei sette mari, 1966). Práci pro film uzavřela Anne Vernon hlavní rolí v kriminálce DÉMON (Le démoniaque, 1968).