Yves Barsacq se narodil 17. června 1931 v Paříži. Po otci a strýci zdědil umělecké sklony. Otec, Leon Barsacq, se narodil v Carské Rusi, ve Francii pracoval jako dekoratér a kostýmní výtvarník. Leonův mladší bratr André navíc začal pracovat jako scénograf, dramaturg a později i jako divadelní režisér. Ale Yves Barsacq neměl žádnou protekci. Musel začít poctivě od studia školy Louise Lumiera, po jejím absolutoriu pracoval 3 roky u filmu jako technik. Pařížskou Vysokou školu fotografickou a filmovou navštěvoval společně s Louis de Funèsem, tam se z nich stali dobří přátelé, i když Barsacq byl téměř o generaci mladší.
Již následující rok se objevil Barsacq v roli Berthiera, který pronese několik replik v akčním filmu s Lino Venturou ZDRAVÍ VÁS GORILA (1958). Barsacq získla stejnou roli i v pokračování s názvem LA VALSE DU GORILLE (1959), Lino Ventura již v dalších dílech odmítl hrát, tak jeho místo supeagenta zaujal jeden z prvních francouzských akčních herců Charles Vanel. Rok 1959 přinesl setkání s dalšími zajímavými postavami francouzského filmu, na režisérské stoličce se usadil Roger Vadim a ke spolupráci pozval Jeanne Moreau, Gérarda Phillipa a nováčky Jean-Louis Trintignanta s Yvesem Barsacqem. Vznikl diváky i kritikou ceněný film NEBEZPEČNÉ ZNÁMOSTI (1958). S Romy Schneider a Curdem Jürgensem se Barsacq setkal při natáčení filmu KATIA (1959).
Rok 1960 přinesl příležitosti po boku Annie Girardot ve snímku RECOURS EN GRYCE, Rogera Hanina a Bernarda Bliera ve filmu L'ENNEMI DANS L'OMBRE. Následující rok si Barsacq zahrál společně s Bourvilem a Philippem Noiretem v komedii VŠECHNO ZLATO SVĚTA (1961). V další komedii LA BRIDE SUR LE COU (1961) mohl Barsacq během práce spočinout pohledem na představitelce hlavní role, jíž nebyl nikdo jiný, než tehdejší sexbomba Brigitte Bardot.
V roce 1962 se konečně setkal před kamerou se svým přítelem ze studií Louisem de Funèsem, společně si zahráli v jedné z povídek ve filmu ĎÁBLOVO DESATERO (1962). Spolupráci si zopakovali o rok později na snímku POUIC POUIC (1963), kde byl Barsacq dle svých slov spíše nosičem vody, než hercem. Obdobná situace nastala, když Funès uhovořil Georgese Lautnera, aby k natáčení DES PISSENLITS PAR LA RACINE (1964) opět přizval jeho přítele Barsacqa.