“Nikdo druhý, jak se zdá, si nevšímá mé tloušťky, tak proč bych měl já?”
Conradův hluboký zvučný hlas ho předurčil k řadě pozoruhodných rozhlasových postav, jako byl například šerif Matt Dillon z westernové produkce “Gunsmoke” z let 1952–61. V roce 1955 se o něm uvažovalo do role Dillona pro televizní verzi pořadu, Conradovy narůstající tělesné parametry však nakonec vedly k obsazení Jamese Arnesse. Sám Conrad to komentoval slovy “Rádio bylo 'myšlené divadlo.' Když jsem hrál Gunsmoka, lidé si mysleli, že jsem vysoký a pohledný chlapík. Kdyby mě uviděli v televizi, byli by zklamáni.” K dalším seriálům, ve kterých dal vyniknout svému talentu, patřily “Escape”, “Suspense” (v jednom díle z roku 1956 předvedl svoji všestrannost tak, že mluvil všechny jeho postavy!) a “The Damon Runyon Theater”. K pamětihodným rozhlasovým kouskům se řadí i "Epitaphs" (1957, Epitafy), což byla adaptace poezie Edgara Lee Masterse ”Spoon River Anthology” (1915); Conrad dílo nejen převyprávěl, ale také si sám zrežíroval.
K jeho známým filmovým rolím - obsazován byl hlavně do těch záporných - patří už ta první, role jednoho z vrahů, kteří měli odstranit Burta Lancastera v krimi-noir ZABIJÁCI (1946) s Avou Gardnerovou. Objevil se také v “noirovkách” TĚLEM A DUŠÍ (1947), SORRY, WRONG NUMBER (1948) - vedle Barbary Stanwyckové se zde opět sešel s Burtem Lancasterem, hrál ve Flemingově dramatu JOHANKA Z ARKU (1948, Joan of Arc) s Ingrid Bergmanovou a dobrodružném THE NAKED JUNGLE (1954) s Charltonem Hestonem. V 60. letech se přesunul na televizní obrazovky, kde se v sezóně 1960–1961 spolu se Samem Peckinpahem podílel na režii seriálu “Klondike”, vrátil se ke komentářům (“The Fugitive” z let 1963–67) a také sám režíroval - thriller BRAINSTORM (1965) a spolurežíroval – sci-fi thriller COUNTDOWN (1968). Produkoval řadu nízkorozpočtových snímků, převážně westernů.
Jako "Bill Conrad" namluvil animovaný seriál “Rocky and Bullwinkle” (1959–64) a později se představil v hlase Denethora v kreslené verzi Tolkienovy fantasy NÁVRAT KRÁLE (1980, The Return of the King). V 70. letech se objevil v prvním ze třech krimiseriálů, které upevnily jeho renomé: ”Cannon” (1971–76). Producent Quinn Martin tehdy vyslyšel prosbu společnosti CBS a seriál mu “ušil na míru” - v letech 1972 a 1973 byl pak Conrad za roli Franka Cannona nominován na Zlatý glóbus (“herec v hlavní roli”) a v roce 1973 a 1974 také na cenu Emmy. Namluvil pořady “The Making of Star Wars” (1977) a “Buck Rogers in the 25th Century” (1979) a zazářil v seriálech “Nero Wolfe” (1981) a “Jake a Tlusťoch” (1987–92). Do jeho režijní filmografie patří také některé díly dalších seriálů a například horor TWO ON A GUILLOTINE (1965). Svůj hlas propůjčil televizní reklamě, například na protipožární výrobky firmy First Alert a také na kolínskou značky Hai Karate.