Herec Jiří Kodeš je dnes známý spíše z dabingu a televizních seriálů, má za sebou ale i několik zajímavých filmových rolí a řadu let se věnoval divadlu. Pochází ze severočeského Nového Boru, herectví vystudoval na brněnské JAMU a již jako student účinkoval s dalšími mladými adepty herectví v souboru Dílna 24 (1977-1979). Po absolutoriu na JAMU (1978) nastoupil do Činoherního studia v Ústí nad Labem (které se v té době těšilo dobré pověsti v celorepublikovém formátu), odkud však ale odešel již po jedné sezóně kvůli neshodám s Ivanem Rajmontem a jeho novou koncepcí divadla. V té době také přišly první filmové role (SIGNUM LAUDIS, 1980; CUKROVÁ BOUDA, 1980), v nevelké úloze jednoho z mladších lékařů se objevil v dodnes oblíbeném filmu POZOR, VIZITA! (1981).
Počátkem devadesátých let působil Jiří Kodeš krátce v Divadle Labyrint, časem se ale začal věnovat především dabingu, ať již jako herec nebo – a to v posledních letech obzvláště – v úloze režiséra. Jeho hlas zazněl například v sitcomech ČERNÁ ZMIJE nebo ZOUFALÉ MANŽELKY, jako režisér realizoval řadu českých znění zahraničních filmů a seriálů především pro televizní stanice Nova, Prima nebo HBO. Některé jeho režijní práce v dabingu se objevily i v nominacích na Cenu Františka Filipovského, například televizní film RODINNÉ SÍDLO (After the Funeral, 2005) ze série případu Hercula Poirota. Jako herec se Jiří Kodeš dodnes objevuje na televizní obrazovce, především v seriálech České televize (ZDIVOČELÁ ZEMĚ, 1997; NÁMĚSTÍČKO, 2004; HOP NEBO TROP, 2004). Před filmovou kamerou stál zatím naposledy v postavě vyšetřovatele Pouzara ve filmu SAMETOVÍ VRAZI (2005).
Jiří Kodeš byl prvním manželem herečky Lenky Skopalové, rozené Řehořové (*1954), s níž se seznámil na studiích (současná manželka herce Svatopluka Skopala).