Česká režisérka, výtvarnice a nezřídka i scénáristka Dagmar Doubková se narodila 13. října 1948 v Praze, kde také po svých středoškolských studiích vystudovala DAMU v oboru loutkářského a jevištního výtvarnictví a také Vysokou školu umělecko průmyslovou v oboru filmové a televizní grafiky u profesora Miloslava Jágra, aby v roce 1975 absolvovala snímkem NA VĚČNOU PAMÁTKU.
O rok později následovala animovaná záležitost o ukradených pohádkách s lehce moderními netypickými motivy s názvem PERNÍKOVÝ DĚDEK, kterou výborně namluvil Josef Kemr. V jedenáctiminutovém animovaném filmu SBOHEM, OFÉLIE, který odstartoval její četnou spolupráci s geniálním scénáristou Edgarem Dutkou, z roku 1979 vtipně hlasem Jorgy Kotrbové dává mladým slečnám rady do života ohledně mužů dobyvatelů, i těch ostatních. V roce 1981 s Dutkou naplno zabodovala díky snímku KRÁLOVNA KOLOBĚŽKA PRVNÍ, známém příběhu o chytrosti, která nakonec vždy zvítězí nad hloupostí a bezprávím, ačkoliv zde je třeba přiznat, že měli práci dost usnadněnou dík fantastické předloze Jana Wericha.
Nadčasový snímek NESPLNITELNÝ SEN z roku 1982 zpracovala pro OSN a upozorňuje v něm na téma nerovného postavení žen v soudobé společnosti i rodině, přičemž snímek lze označit za humornou kritiku stavu a především mužů, a dle slov samotné Doubkové také zrcadlí její vlastní zkušenosti. V roce 1985 natočila Doubková svůj první loutkový film s názvem KŘESADLO, v němž parafrázuje temnou pohádku Hanse Christiana Andersena o lásce chudého vojáka a královské dcery, netypická oceněná němá záležitost staví logicky také na výborném hudebním podkresu Jiřího Stivína. Za další velmi zajímavý i úspěšný film platí také SHAKESPEARE 2000 z roku 1988, který oproti předchozím snímkům znovu i dík Dutkovu scénáři zaujme odlehčenější formou a také především odkazem na díla Williama Shakespeara, když.coby jakýsi řez mistrovými dramaty, dokládá i po staletích jejich, respektive hrdinů těchto dramat, nesmírnou nadčasovost a životaschopnost.
Poté se však autorka znovu navrací k tvorbě pro nejmenší děti, a tak roku 1998 spatřil světlo filmového světa seriál KAMARÁDI PANA SEMTAMŤUKA, který vypráví o malé Alence odkázané na invalidní vozík, jejím kamarádovi Vašíkovi a vynálezci Semtamťukovi, který vymýšlí samé bizarní zlepšováky jako zvětšovací či zmenšovací pilulky, deštník, z něhož prší, či třeba zázračný hrneček. V následujícím roce vznikl autorský seriál DOBRODRUŽSTVÍ POD VRBAMI, při psaní jehož scénáře se Doubková inspirovala známou knihou Žabákova dobrodružství skotského spisovatele Kennetha Grahama, vyprávějící příhody ztřeštěného Žabáka a jeho přátel, Krtka, Krysy a Jezevce. V poslední dekádě Doubková dětem připravila seriál HAJADLA z roku 2006 a naposled také další, tentokrát loutkový, s názvem TO SI PIŠ, JE TO MYŠ! z roku 2011, obě dvě série se však nesetkaly s příliš pozitivním diváckým ohlasem.