'Věřím, že je povinností každého z herců, podat co nejlepší možný výkon v každé ze svých rolí. O to víc, vyhovuje-li jim daný scénář. Já dýchám hlavně když hraji.' Ačkoliv dnes platí za pilíř jihokorejské kinematografie, nebylo tak tomu vždy. Jung-min, mladší bratr úspěšného režiséra, muzikanta a hudebníka Sang-jun Hwang, neměl začátky své herecké kariéry vůbec, ale vůbec snadné, ba naopak. Vždyť jako jeden z mála současných herců začínal na dřevěných prknech divadelních, na nichž se víc jak na filmovém plátně projeví, kdo jakým hercem ve skutečnosti je. A není to vlastně ani tak dávno, co se Jung-min objevil, ve své první divadelní inscenaci nazvané Line 1. Tehdy se psal rok 1995 a Jung-min oslavoval svůj pětadvacátý rok života; to je pro mnoho současných herců doba, v níž za sebou již několik úspěšných filmových snímků mají. Po několikaletém působení v městském divadle Daehangno, a sérii úspěšných divadelních her, mezi nimiž figurují Blood Brothers (1997), Jesus Christ Superstar (1997), Cats (1999) nebo Tommy (2001), se Jung-min až v roce 2001 objevuje v komediálním snímku Waikiki Brothers, v němž ztvárňuje roli mladého beznadějného bubeníka. Do této doby se ve filmu objevil vlastně jen třikrát, a to ještě jen v nepatrných rolích, které mu žádnou slávu přinést rozhodně nemohly; The General's Son (1990), Shiri (1999) a The She (2001).
'Filmová kamera nelže. Diváka nedokážete nikdy oblafnout; hrát musíte vždy celým svým srdcem.'
Své role si herec pečlivě vybírá, a se všemi je stoprocentně spokojený! Filmový scénář vždy hodnotí jako kompaktní celek, z nějž jeho postava roste a čerpá energii; nikdy se nesoustřeďuje výhradně jen na svoji postavu. 'Nenechat se danou postavou zcela pohltit, je v daném okamžiku zásadní. Vždy musíte mít na paměti, že váš herecký výkon objektivně sleduje někdo další, jehož rozdílný přístup vám může jen přispět k dosažení co nejdokonalejšího ztvárnění role. Objektivita je v herectví velmi důležitý aspekt.'
V roce 2008 se v roli producenta divadelního zpracování úspěšného muzikálu Nine vrátil Jung-min k divadlu, o němž vždy s hrdostí prohlašuje: 'filmový snímek je o umění režiséra, divadelní inscenace je ale o umění herce.' Režie divadelní inscenace se ale herec chopil až v druhé polovině roku 2012, a to s dramatickou hrou Assassins, podle předlohy spisovatele a novelisty Johna Weidmana, v níž ztvárňuje zároveň i hlavní úlohu.