Režisér, scénárista a producent Henri Diamant-Berger je řazen mezi významné tvůrce francouzské kinematografie němé i zvukové éry, za kamerou byl aktivní přes půl století. Pocházel z židovské rodiny, jeho otcem byl významný lékař Mayer Saul Diamant-Berger (1864-1944). Henri měl čtyři bratry, z nichž Maurice (1902-2005) se později taktéž prosadil u filmu (pod pseudonymem André Gillois).
Adaptací literárních předloh se Diamant-Berger držel i v následujících letech, získaný věhlas v zahraničí mu přinesl nabídku natočit i tři filmy ve Spojených státech, kde pracoval v letech 1925-1926. Po návratu do Francie natočil další úspěšné filmy jako VÝCHOVA PRINCE (Éducation de prince, 1927) nebo PAŘÍŽSKÁ NOC (Paris la nuit, 1929). Po ozvučení filmu se s úspěchem vrátil ke TŘEM MUŠKETÝRŮM (Les trois mousquetaires, 1932); do této verze angažoval z velké části stejné herecké obsazení jako v roce 1921. Po několika krátkých filmech obrátil pozornost k další oblíbené literární postavě Arsene Lupina (DETEKTIV ARSENE LUPIN - Arsene Lupin, détective, 1937).
Židovský původ donutil Henriho Diamant-Bergera na počátku druhé světové války opustit Francii; zamířil do Spojených států, kde organizoval francouzské rozhlasové vysílání, později se podobným aktivitám věnoval v Alžírsku. Do Francie se vrátil sice hned v roce 1945, ale jako režisér se znovu uvedl až o čtyři roky později s komedií ŠKOLKA (La maternelle, 1949). Z jeho další filmografie připomeňme životopisný příběh významného francouzského entomologa Henriho Fabre (1823-1915); film PAN FABRE (Monsieur Fabre, 1951) představil Diamant-Berger osobně na 7. ročníku festivalu v Karlových Varech. Diamant-Bergerovu režijní filmografii uzavírá několik průměrných komedií, například dva na sebe navazující filmy FARÁŘ PRO BOHATÉ (Mon curé chez les riches, 1952) a FARÁŘ PRO CHUDÉ (Mon curé chez les pauvres, 1956), jeho posledním filmem byl opět veseloherní titul BYROKRATI (Messieurs les ronds de cuir, 1958).
I když již opustil režii, věnoval se Diamant-Berger nadále produkci a pod jeho vedením vznikly například filmy jako VÝHODNÁ KOUPĚ (La belle Américaine, 1961) nebo DO TOHO, DO TOHO! (Allez France!, 1964). Kromě toho napsal také tři knihy o filmu.