Sasabe Kiyoshi (1958) debutoval sentimentálním dramatem o vzniku VHS formátu Hi wa mata noboru (Den začíná, Dawn of a New Day: The Man Behind VHS, 2002), který stejně jako následující režisérovy filmy měl v domácím prostředí velký úspěch, ale do zahraniční neprorazil. Sasabe totiž natáčí emotivně vypjatá melodramata, jež zpravidla vyzdvihují tradiční japonské hodnoty. Maximálně to je patrné na jeho tklivých filmech s národně historickou tématikou, které připomínají japonské oběti druhé světové války - Deguchi no nai umi (Moře bez úniku, Sea Without Exit, 2006) o sebevražedných lidských torpédech a Yūnagi no machi sakura no kuni (Město večerního klidu, země sakur, Yunagi City, Sakura Country, 2007) o obětech atomové bomby v Hirošimě. Divácky nejúspěšnějším Sasebeho titulem je moralistní drama o euthanasii Hanochi (Neúplné doznání, Half a Confession, 2004).