Brazilský režisér Rogerio Sganzerla patří mezi hlavní představitele brazilského filmového proudu tzv. cinema marginal (někdy též zván udigrudi), který vznikl na konci 60. let jako reakce na slavnější brazilské hnutí cinema novo a který se vyznačoval společenskou nekonformností, levicovými názory, avantgardními přístupy a undergroundovou estetikou zaobalenou v ironické až fraškovité formě, nezřídka komerčních či pokleslých filmových žánrů.
Kvůli brazilské vojenské diktatuře, která od přelomu 60. a 70. let utužila svůj režim, a pro niž byly autorovy anarchistické a jízlivé filmy trnem v oku, musel Sganzerla na počátku 70. let emigrovat do Evropy. V druhé polovině 70. let se vrátil zpět do Brazílie, kde natočil celovečerní film O ABISMU (1977). Posléze se věnoval především krátkometrážní tvorbě a autorským dokumentům, zaměřeným na tvorbu a osobnost Orsona Wellese. Těsně před smrtí natočil ještě celovečerní snímek O SIGNO DO CAOS (2003).