Francouzský režisér Ralph Habib patří dnes již k zapomenutým tvůrcům spíše průměrné poválečné produkce francouzské kinematografie, v padesátých letech 20. století ale natočil několik úspěšných filmů. Narodil se v Paříži, ale po otci měl libanonský původ. Po studiích začal v roce 1933 pracovat pro filmovou společnost Pathé, kde vystřídal různé profese, po válce se na několika filmech podílel jako střihač, produkční i asistent režie.
Hodnotný přepis literární předlohy Anatola France vytvořil s filmem PAŘÍŽSKÉ PŘEDMĚSTÍ (Crainquebille, 1954), který však překvapivě u diváků propadl. V témže roce se jako jeden z režisérů podílel na vzniku povídkového filmu TAJEMSTVÍ LOŽNIC (Secrets d'alcove, 1954). Výrazný komerční úspěch zaznamenal s dalším samostatným filmem, tentokrát z lékařského prostředí, MUŽI V BÍLÉM (Les hommes en blanc, 1955) s Jeanne Moreau a Raymondem Pellegrinem v hlavních rolích. Opět s tématikou těžkého zařazení příslušníka mladé generace do normálního života přišel ve filmu ZÁKON ULIC (La loi des rues, 1956), jen výjimečně se pokusil i komediální žánr (ŽENSKÝ KLUB - Club de femmes, 1956).
V následujících letech se Ralph Habib soustředil na tvorbu dramatických příběhů s nádechem dobrodružství, které vznikaly v produkci několika zemí a s mezinárodním hereckým obsazením; tuto linii Habibovy produkce zastupují filmy jako ČERNÝ PASAŽÉR (The Stowaway, 1958) nebo ČERNÁ KAPLE (Geheimaktion Schwarzekapelle, 1959). Zájem o jeho filmy ale postupně klesal a jeho poslední prací byl špionážní film PENZION CLAUSEWITZ (1967) natočený v německé produkci. V televizi pak ještě pracoval na seriálu TAXI DO NEBE (Un taxi dans les nuages, 1969).
Ralph Habib zemřel v Paříži 27. června 1969 ve věku 56 let.