Robert Breer (1926–2011) zůstává výraznou osobností avantgardního a experimentálního filmu. Tento nezávislý režisér, malíř a sochař ve své tvorbě experimentoval s kombinováním nejrůznějších filmových technik a materiálů.
Pokud se podíváme na Breerovu tvorbu 50. let, která byla ovlivněna abstraktními filmy Hanse Richtera či Fernanda Legéra, jedná se, jako v případě Recreation (1956), o sled extrémně krátkých záběrů (vyjma brouka "trousícího" inkoust), v nichž máme tak akorát čas rozpoznat objekty, tvary a materiály. V jiném případě, Form Phases #4 (1954), sledujeme hravou práci s tvary a prostorem. V pětiminutovém snímku Janestown Baloos (1957) Breer díky koláži výstřižků z časopisů a novin, černého a bílého papíru a dalších prvků ironicky "stíná" popkulturní modly, politické a válečné události a osobnosti.
Společným jmenovatelem pro značně různorodá Breerova díla je pohyb. Stejně tak humor, který je v jeho tvorbě všudypřítomný. Nechal se slyšet, že ho baví, když obraz hodně skáče, je roztříštěný. Prohlásil, že jej "zajímá všechno, co se pohybuje, ať už je to postava či nikoli."