Narodil se 7. dubna 1939 v Michiganu v USA. Již od malička zbožňoval kino a divadlo a když se pak rozhodoval pro svou budoucí práci, byla jeho volba jasná - roku 1957 se nechává zapsat na Hofstra College, obor divadelní režie. Tam začíná zkoušet své první krůčky a velmi nevšedním způsobem režíruje klasická díla a posléze dokonce i vlastní hry. Zakrátko si vytváří pověst bouřliváckého génia a talentu. Po třech letech studií je z něj stává bakalář svobodných umění a přechází na filmovou katedru kalifornské UCLA.
Nastávají sedmdesátá léta, která patří k nejúspěšnějším v Coppolově kariéře a ve kterých natáčí několik zcela zásadních děl kinematografie, která ho vynesou až na samotný umělecký Olymp. V roce 1971 se v Holywoodu rozhodli pro zfilmování bestseleru Maria Puza KMOTR a právě Coppola se zdál být producentu Albertu S. Rudymu ideálním režisérem pro tuto látku, jelikož věděl, že jeho rodiče byli původem Italové-přistěhovalci, a že jen on může citlivě přenést Puzovo dílo na filmové plátno. Nutno dodat, že se ani v nejmenším nemýlil. Coppola jeho nabídku přijímá a velmi tvrdohlavě si prosazuje vlastní herecké obsazení.Kmotr slavil obrovský komerční úspěch hlavně zásluhou citlivé Coppolovy režie a hereckému výkonu hlavního představitele Marlona Branda. V oscarovém klání pak dokonce získává hned tři prestižní sošky. Tento snímek vynesl Coppolu na výsluní a díky němu i hodně zbohatnul a stal se mocným investorem-začal nakupovat divadla, radiostanice a různé filmové ateliéry. V roce 1973 si pak plní svůj dávný sen a točí psychologické drama ROZHOVOR, ve kterém vykresluje portrét geniálního mistra v odposlouchávání na dálku a kde v hlavní roli zazářil tehdy velmi populární Gene Hackman.
Coppolova sláva den ode dne stoupá a v roce 1975 dobývá Holywood s dalším kasovním trhákem-s druhou částí úspěšného Kmotra. Tento snímek je mezi pokračováními považován za ojedinělou vyjímku, jelikož kvalitou dokázal předstihnout samotný originál a v oscarovém klání opět silně zabodoval. Poté Coppolovu vznětlivou duši doslova posedne projekt volně pojatý podle mystické povídky Josefa Conrada - Srdce Temnoty a tak se s filmovým štábem ponoří do nitra Filipínských pralesů a natáčí své nejkontroverznější dílo kariéry - APOKALYPSU. Realizační tým apokalypsy provázely nesmírné těžkosti - veškeré pracně postavené kulisy smetl uragán, natáčení se neúnosně protahovalo a původní rozpočet 12 milionů dolarů se vyšplhal až na tehdy astronomických 31 milionů. Přesto všechno Coppola tomuto projektu věřil a během natáčení rozprodal skoro všechen svůj majetek jen aby snímek dokončil, což se mu podařilo a stvořil vskutku mistrovské dílo ojedinělých kvalit - surrealisticky zběsilý a hrůzný pohled na jednu z tváří vietnamské války. Tímto arcidílem Coppola dokázal, že patří mezi absolutní filmařskou elitu.
Jedno nepsané pravidlo říká, že po velkých hodech přichází půst. To se naplno projevilo právě u F.F. Coppoly. Osmdesátá léta se pro něho nesou ve znamení neúspěchu. V první polovině natáčí černobílý příběh o rebelujících mladících - DRAVÉ RYBY a poté vkládá velké naděje do stylizovaného retra - COTTON CLUB, avšak obě dílka potkává finanční neúspěch. Následujícím snímkem PEGGY SUE SE VDÁVÁ sice zaznamenává slušný ohlas publika, avšak období relativního neúspěchu trvá až do začátku 90. let.