František Říha se narodil 29. června 1886 v Praze. Po studiích následně započal kabaretní dráhu od roku 1904. Na různých kabaretních scénách byl znám jako zpěvoherní komik a kabaretiér. Z jištěných míst jeho působení uveďme kavárnu Parlament, kde se představil roku 1917, kabaret U bílé labutě (exponoval se zde roku 1928) a restauraci Štefánikova domu, ve které vystoupil o masopustní veselici pořádanou Organizací českých kabaretiérů v únoru roku 1931.
V letech 1929 – 1947, kdy pro vážnou nemoc byl nucen odejít na odpočinek, se stal zaměstnancem filmových ateliérů jako filmový kostymér. Touto prací přispěl mimo jiné ke snímkům ADAM A EVA (1940) Karla Špeliny či NIKOLA ŠUHAJ (1940) M. J. Krňanského.
Jeho obětavá práce za kamerou se neobešla bez odezvy, kdy si jej režiséři, stejně jako jeho kolegy, maskéry Gustava Hrdličku a Josefa Kobíka, vybírali do epizodních rolí ve dvacítce snímků. Jeho „kariéra“ epizodek zažila největší rozvoj a rozmach na začátku a v polovině třicátých let, kdy se divákům představil opravdu v rozmanité paletě zaměstnání.
Říhovi se povedlo, že právě svou první rolí se citelně zapsal do paměti filmových diváků jako pan Sádlo, který kvůli své nepatrné postavě „celé desetiletí všechny zápasy význačné slyšel, ale ještě žádný neviděl“ v Innemannově stále oblíbené sportovní komedii MUŽI V OFFSIDU (1931) s Hugo Haasem v titulní úloze stále nervního fotbalového fanouška a obchodníka s pánskou konfekcí Richarda Načeradce, který kromě věčného zápasu se svoji ženou (Jožka Vanerová) bojuje i s fanoušky konkurenčního mužstva.