„Nemyslím si, že bych viděl nějaký film. Viděl jen sto let ilustrovaného textu.“ - Peter Greenaway
Greenwayův celovečerní debut UMĚLCOVA SMLOUVA(1982) byl kritikou velmi ceněn. Ve snímku TOPENÍ PO ČÍSLECH (1988) jsou v každém záběru originálně ukryté číslice od jedné do stovky. Jeho zatím největším úspěchem je film KUCHAŘ, ZLODĚJ, JEHO ŽENA A JEJÍ MILENEC (1989). Příběh o sexu, touze, obžerství, vraždě a pomstě se odehrává v luxusní restauraci, kam dochází bohatý gangster Albert se svou manželkou Georginou a se svou suitou. Žena si zde pod tajným patronátem šéfkuchaře Richarda najde milence, na kterého však Albert brzy přijde.. Filmové dílo pobuřuje svou krvavou zápletkou, uchvacuje filmovou řečí, výtvarným provedením a hudbou Michala Nymana. I v tomto filmu se Greenaway inspiroval díly slavných mistrů jako jsou Rembrandt, Frans Hels, Arcimboldo.. Poslední film, který jsme mohli vidět v našich kinech je 8 A ½ ŽENY (1999).
„Jestliže chcete vyprávět příběhy, staňte se spisovatelem, ne filmařem. Diváci si pamatují prostředí, herecké výkony, atmosféru, ne však příběh. Jsem přesvědčen, že filmová tvorba je mnohem zajímavější v oblastech, které nejsou v první řadě narativní.“