"Každý režisér je šílený egoista.”
Do světa filmu vstoupil jako spoluautor scénáře k laciné adaptaci Lovecraftovy povídky HOROR V DUNWICHI (1970) producenta Rogera Cormana (“král béčkového filmu”) a jako přidružený producent (a scénárista) se podílel na kanadském thrilleru TICHÝ SPOLEČNÍK (1978) s Elliotem Gouldem a Christopherem Plummerem. Po vlastních pokusech o dobrodružný dětský film MALÍ DRACI (1980) a o týnejdžrovskou sexy-komedii PANICTVÍ PO AMERICKU (1983) s mladým Tomem Cruisem, se Hanson koncem 80. a začátkem 90. let specializoval na “napětí”.
Napsal a zrežíroval překvapivě dobrou poctu Hitchcockovi: thriller OKNO Z LOŽNICE (1987) se Stevem Guttenbergem, pokračoval režií psychologického dílka ve stylu “Cizinců ve vlaku” ŠPATNÝ VLIV (1990) s Robem Lowem a Jamesem Spaderem. Očekávaný kasovní úspěch přišel s docela přesvědčivým thrillerem o “pekelné chůvě” RUKA NA KOLÉBCE (1992) - obratně zrežírovaný, se zkušenými herci (překvapivě děsivá Rebecca DeMornay). Do “áčkové” kategorie se Curtis dostal díky napínavému, do nádherných exteriérů zasazenému dobrodružnému thrilleru DIVOKÁ ŘEKA (1994) v hlavních rolích s Meryl Streep (akční debut) a výbornými Kevinem Baconem a Davidem Strathairnem.
"Je o to příjemnější, že tuto cenu mohu převzít od dvou herců, které si budu navždy spojovat s Billy Wilderem.” (poté co od Waltera Matthau a Jacka Lemmona převzal Oskara)