Režisér Dimitri Kirsanoff patřil k početné ruské komunitě, která v období mezi dvěma světovými válkami nalezla tvůrčí zázemí ve Francii, prosadil se jako představitel filmového impresionismu, později ale natočil i několik čistě komerčních filmů. Narodil se v estonském městě Jurjev (nyní Tartu) jako Markus Susmanovič Kaplan, po bolševické revoluci zamířil do Francie, kde studoval na hudební škole École Normale de Musique, poté se uplatnil v hudebním doprovodu němých filmů v kinech, hrál na violoncello.
Jako řada jiných režisérů, tak i Kirsanoff se jen těžko uplatňoval po příchodu zvuku, až po několikaleté přestávce se divákům připomněl melodramatem RAPT (1933), poté realizoval několik krátkých filmů. I když na rozdíl od jiných filmařů nedokázal skloubit své umělecké vize s komerčním proudem tehdejší filmové produkce, nakonec se přizpůsobil a koncem třicátých let natočil několik filmů vyhovujících obecným požadavkům na zábavnou roli kinematografie (FRANCO DE PORT, 1937; PŮLNOČNÍ LETADLO – L’avion de minuit, 1938; ČTVRŤ BEZ SLUNCE – Quartier sans soleil, 1939). Ve všech třech zmíněných filmech hrála hlavní roli Colette Darfeuil, v menších úlohách se ale znovu uplatnila i režisérova bývalá manželka Nadia Sibirskaia. Podruhé se Dimitri Kirsanoff oženil s Berthe Bessette, která se pak pod jménem Monique Kirsanoff prosadila u filmu jako střihačka.
Vzhledem ke svému ruskému původu se během druhé světové války Kirsanoff držel v ústraní, po roce 1945 natočil jako středometrážní svůj další významný film vycházející z literární předlohy Guy de Maupassanta (DEUX AMIS, 1946). K celovečerním filmům se vrátil až počátkem padesátých let, z jeho pozdější tvorby zaznamenaly solidní divácký ohlas kriminálka FURIANT (Le crâneur, 1955) a dvě komedie se Sophií Desmarets v hlavní roli (DNES VEČER BUDOU SUKNĚ VLÁT – Ce soir les jupons volent, 1956; SLEČNA KATASTROFA – Miss Catastrophe, 1957).
Dimitri Kirsanoff zemřel následkem infarktu v Paříži 11. února 1957 ve věku 57 let.