„Tři nejdůležitější věci na filmu jsou scénář, scénář, scénář.“
V Hollywoodu zpočátku pracoval jako statista – slavná filmová adaptace Remarqueova protiválečného románu NA ZÁPADNÍ FRONTĚ KLID (1930) – dostal však vyhazov poté, co odmlouval režisérovi Lewisi Milestoneovi. V roce 1936 získal americké občanství a po úspěších v krátkém filmu přešel v roce 1942 k celovečerní produkci, kde se blýskl dvěma béčkovými mystériemi, EYES IN THE NIGHT a KID GLOVE KILLER, než přišel zlom a jeho první hit v podobě filmu SEDMÝ KŘÍŽ (1944), vynikajícím snímku s hvězdným Spencerem Tracym.
Režíroval filmy rozličných žánrů - thrillery, westerny, filmy noir i hrané adaptace. Devatenáct herců, kteří točili pod jeho vedením, získalo nominace na ceny Akademie za role v jeho filmech: Hume Cronyn, Montgomery Clift, Ivan Jandl, Gary Cooper, Julie Harrisová, Frank Sinatra, Donna Reedová, Burt Lancaster, Deborah Kerrová, Anthony Franciosa, Audrey Hepburnová, Glynis Johnsová, Paul Scofield, Robert Shaw, Wendy Hillerová, Jason Robards, Vanessa Redgravová, Jane Fondová a Maximilian Schell (Cooper, Jandl, Redgraveová, Robards, Sinatra, Reedová a Scofield nakonec Oskary získali). Zinnemannovi MUŽI (1950) znamenali filmovou premiéru pro Marlona Branda.
Zinnemann se těšil výjimečné kariéře, která obsáhla šest dekád a během které režíroval celkem dvadvacet celovečerních a devatenáct krátkých snímků a získal čtyři Oskary. Asi jeho nejznámějším počinem je western V PRAVÉ POLEDNE (1952) – mimochodem jedna z prvních pětadvaceti amerických filmovým klasik vybraných v roce 1989 pro Národní filmový archív USA. Se svojí psychologickou a morální sondou do postavy “muže zákona“ (Gary Cooper) je současně alegorickým politickým komentářem (McCarthyova éra honu na čarodějnice). Odehrává se v reálném čase, pomocí kterého nám režisér pomalu a neúprosně přibližuje nevyhnutelnou hodinu střetu. Film otřásl zavedenou formou westernů-stříleček.