„Můžu zahrát cokoli!“
V roce 1915 už dostával hlavní role a také režíroval, zatím jako Charles Parrott. Reference měl dobré a jako režisér tak získal stálé místo. Jeho vzhled a projev mu bránily v hereckém úspěchu u studia, které upřednostňovalo silně nalíčené, bláznivé komiky. V roce 1917 se připojil ke studiu Fox, kde režíroval dvoucívkové komedie a později natáčel u Paramountu a dalších společností. V té době mj. režíroval komedie s Chaplinovým imitátorem Billy Westem a mladým Oliverem Hardym. V roce 1920 byl Charley Chase jako režisér přijat do studií Hala Roache. Mezi jeho významné práce z té doby patří první filmy ze série o dětské partě „Our Gang“, stejně jako několik filmů s Lloydem Hamiltonem, jenž údajně velice ovlinil jeho pozdější tvorbu. Koncem roku 1921 se stal vedoucím režisérem studií a měl pod palcem produkci všech grotesek kromě filmů s Haroldem Lloydem.
Po Lloydově odchodu v roce 1923 potřeboval Hal Roach adekvátní náhradu, a tak se Chase vrátil zpátky před kameru do vlastní série grotesek, což byly spíše rafinované situační komedie a frašky, ve kterých představoval dobromyslné mladé muže s elegantním knírkem v pěkném obleku, kteří se neustále ocitají v trapných situacích; to ho odlišovalo od jeho současníků, kteří zhusta užívali až klaunského líčení a nápadných kostýmů. Ve svých raných jednocívkových groteskách u Roache vystupoval jako smůlou pronásledovaný chlapík „Jimmie Jump“ a první série filmů byly natolik úspěšné, že začal točit dvoucívkové komedie, které se staly, až na několik pozdějších třícívkových „featurettes“, jeho standardem. V letech 1924–1929 jich natočil kolem stovky. V režisérském křesle tehdy většinou seděl Leo McCarey a Charley spolupracoval i se svým bratrem, se kterým si byli velmi blízcí.
Některé jeho grotesky z 20. let se dnes řadí k tomu nejlepšímu, co němý film světu přinesl: His Wooden Wedding (1925), Innocent Husbands (1925), Mighty Like a Moose (1926), Šílenství (1926), Fluttering Hearts (1927), Limousine Love (1928). Chase se u řady z nich anonymně podílel také na režii, scénářích a střihu. Do světa zvukového filmu vplul v roce 1929 lehce – debutoval v romantické hodinové komedii Modern Love (1929) studia Universal – a stal se jedním z nejpopulárnějších filmových komiků té doby. I nadále byl velmi plodný a zvuk mu navíc umožnil předvést i pěvecký talent; měl pěkný hlas a ve filmech zpíval často, a to i vlastní vtipné písně. Jednou z jeho nejslavnějších zvukových komedií je The Pip from Pittsburg (1931) s Thelmou Todd. Snímky Charleyho Chase, Laurela a Hardyho a party „Our Gang“ patřili v té době k vrcholu produkce Roachových studií.