Přemysl Pražský se narodil 24. července 1893 v Nýřanech. Začal studovat, ale herectví zvítězilo. Přerušil studia a hrál v letech 1910 – 1914 u kočovných společností (Blažkova společnost). Usadil se v Praze, kde získal angažmá ve smíchovském Švandově divadle (1914 – 1918) a pohostinsky se objevil v Deklaraci na Žižkově a ve Vinohradském divadle. Učarovalo mu však filmové umění, kterému se plně věnoval dvacet let (v letech 1919 – 1939).
Následně se stal pravidelným režisérem. Točil banální komedie, příběhy, dramata a melodramata DVĚ MATKY (1920), STÍNY (1921), NEZNÁMÁ KRÁSKA (1922), PROBLEMATICKÝ GENTLEMAN (1923), PEPÁNEK NEZDARA (1923), ŠEST MUŠKETÝRŮ (1925), MODCHE A REZI (1926) či PRAŽSKÉ ŠVADLENKY (1929). Významnější byly pouze Pražského adaptace známých českých dramatických děl Jana Klecandy (PRACH A BROKY, 1926), kde se poprvé a naposledy zjevila známá divadelní herečka Xena Longenová, Josefa Kajetána Tyla v dramatu PRAŽSKÝ FLAMENDR (1926) a Františka Ferdinanda Šamberka ve veselohře PODSKALÁK s Theodorem Pištěkem a Antonií Nedošinskou v titulních rolích. Ve svých filmech taktéž často hrál menší role.
Roku 1927 Přemysl Pražský natočil svůj nejlepší snímek v kariéře podle románu spisovatele Josefa Haise – Týneckého BATALION (1927), v němž Karel Hašler ztvárnil nejen vysoce postaveného doktora Františka Uhra, který skončí až na společenském dně, ale i svoji nejlepší roli. Pražský, který byl zjevně látkou velmi zaujat, stvořil jedno z nejdůležitější filmových děl němé kinematografie. Natočil také jeden z poslední němých snímků, komedii VENDELÍNŮV OČISTEC A RÁJ (1930), po níž následoval jediný zvukový a zároveň poslední film režiséra, špionážní drama SEDMÁ VELMOC (1933).
Nejčastěji se však vždy uplatňoval jako herec. V němém období přetvořil světáka (DÁMA S MALOU NOŽKOU), Radovana (LÁSKA JE UTRPENÍM), ctitele (SNĚŽENKY), komorníka (STÍNY), pomocníka Martina Bálka (OTRÁVENÉ SVĚTLO), pátera (UKŘIŽOVANÁ), Potockého (KŘÍŽ U POTOKA), režiséra (NEZNÁMÁ KRÁSKA), ing. Alfonse Sylvana (O VELKOU CENU), ředitele blázince (ÚNOS BANKÉŘE FUXE), dozorce (BÍLÝ RÁJ), nápadníka (VDAVKY NANYNKY KULICHOVY), Tylova otce (JOSEF KAJETÁN TYL), muže s brýlemi (DOBRÝ VOJÁK ŠVEJK), policejního komisaře (VE DVOU SE TO LÉPE TÁHNE), vraha Tunu (SVATÝ VÁCLAV) či sovětského komisaře (PLUKOVNÍK ŠVEC).