Italský dětský herec Enzo Staiola zazářil v několika filmech přelomu 40. a 50. let a hned jeho první role mu vynesla záznamy v encyklopediích světového filmu. Pochází z Říma a přímo na ulici si jej vyhlédl Vittorio de Sica pro svůj film ZLODĚJI KOL (Ladri di biciclette, 1948). Tento snímek má dnes místo mezi nejvýznamnějšími počiny italského poválečného neorealismu a osmiletý Enzo Staiola v úloze syna hlavního hrdiny (Alessandro Ciccognini) zde podal přesvědčivý a realistický výkon.
V obecném vnímání tehdejší italské kinematografie byl Enzo Staiola považován za jednoho z nejlepších dětských herců se schopností podat věrohodný výkon, což také vysvětluje jeho poměrně početnou filmografii během padesátých let, až později podobných kvalit v dětském věku dosáhl například Geronimo Meynier. Objevil se i v mezinárodních produkcích, hrál například v povídkovém filmu PŘÍBĚHY Z PĚTI MĚST (A Tales of Five Cities, 1951), dalším povídkovým projektem byly JINÉ ČASY (Altri tempi, 1952; zde znovu s Ginou Lollobrigidou). Svou filmografii uzavřel Enzo Staiola postavou pikolíka v americkém filmu natáčeném v Itálii BOSONOHÁ KOMTESA (The Barefoot Contessa, 1954).
Enzo Staiola později pracoval jako učitel matematiky a k filmování se vrátil již jen dvakrát minimálními epizodami ve dvou titulech 60. a 70. let.